بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ همراه با کلام ولایت در دیدار با طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور ۲۱ تیر ۱۴۰۲.قسمت دوم نکته های کاربردی 🟢 ۱_شناخت مخاطب آقا در این باره فرمودند :«...باید بدانیم طرف مقابلمان در چه مرحله‌ ی فکری قرار دارد تا محتوا را ،ماده را ،و صورت را بر طبق نیاز او تنظیم کنیم ...در این آشفته بازار صداهای مختلف فضای مجازی و تکثر رسانه ای که وجود دارد ،یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن ،صدای انتقال معارف نسلی و خانوادگی است...سابق ما نصیحت می کردیم جوانها را و بر حذر می‌داشتیم از رفیق بد،مصاحب بد داخل جیبش است...این مخاطب را بشناسید...» 🟢نکات برداشتی از این فراز بیانات مقام معظم رهبری: ۱_شناخت مخاطب اصل رکین در تبلیغ است .زیرا تا سطح درک و دانش و آگاهی مخاطب را نشناسیم و احاطه نداشته باشیم ،قطعا در انتقال مفاهیم مد نظر به وی موفق نخواهیم شد.یعنی مطالب ارائه شده به مخاطبان بر اساس نیازهای آنان و تناسب با دانش و آگاهی آنها باید هماهنگ باشد. و تاکید آقا بر وظیفه سنگین علما در دنیای مجازی و تکثر رسانه ها ،در انتقال معارف در نسل ها و خانواده هاست.و اگر این امر محقق شود معلوم است مخاطب را خوب شناخته و غذای مناسب روح او را بدرستی تهیه و در اختیارش قرار داده ایم. ۲_داشتن شناخت و موضع تهاجمی نسبت به مبانی فکری غلط طرف مقابل رهبر معظم انقلاب در این فراز از بیانات فرمودند:«...تبلیغ صرفا پاسخگویی به شبهه نیست...طرف مقابل مبانی فکری دارد،باید به آن حمله کرد ؛...اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقق پیدا کند ،لازمه اش شناخت صحنه است...جریانات جهانی را بشناسید ،وضع و محاذات سیاست های دنیا را بدانید و آن وقت افشاگری کنید ،هم درست ببینید ،هم درست روایت کنید...» 🟢نکات برداشتی از این فراز بیانات آقا : _شناخت و احاطه بر دیدگاه و اندیشه های طرف مقابل امری مقدم در تبلیغ است. _نکته مهمتر از شناخت ،داشتن جهت و موضع تهاجمی نه انفعالی،نسبت به افکار و عقاید و نظرات مخاطب _احاطه بر مبانی فکری و اندیشه ها و افکار مخاطب و طرف مقابل در تبلیغ _یکی از ابعاد تبلبغ ،پاسخگویی به شبهات است.چون دشمن در دنیای امروز با ایجاد شبهات مکرر و مستمر در افکار و اعتقادات دنبال آنست که بتواند نسل آینده ساز را ناامید و مایوس و منفعل بار بیاورد و افکار پوچ و باطل خود را بر آنها بقبولاند ... _نکته دیگر حمله به مبانی فکری دشمن و کوبیدن آنها با ادله و اطلاعات متقن و مستند،یعنی از مبانی فکری آنها علیه آنها در کوبیدن آنها استفاده کرد _«شناخت صحنه»در تبلیغ بسیار مهم و از جایگاه رفیعی برخوردار است ، باید به میدان و صحنه و ابعاد و زوایای مختلف اشراف و مسلط بود،تا بتوانیم در میدان دشمن را مستأصل و ناتوان کرد.نقاط ضعف و قوت و راهبردهای طرف مقابل و مستمسک های آنان را باید شناخت و در حمله اول برجک های دشمن را زد و او را فلج کنیم ... _تاکید معظم له بر جریان شناسی از احزاب و تشکلها و مسلک ها و مرام ها و ایسم های رایج در دنیای امروز ،غرب شناسی( لیبرالیسم ) و تطورات این فرهنگ در ادوار مختلف تاریخی و بیان جنایات و خیانت های لیبرالیسم در تمام کشورهای دنیا و سوسیال کمونیسم و تطورات ان در ادوار مختلف تاریخی و بیان جنایات و خیانت های آنها به بشریت در دنیا. _ نکته مهم افشاگری ایسم های رایج در گذشته در همه ابعاد سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و نظامی و...از گذشته های دور تاکنون، البته با رعایت دو الگو ،درست دیدن و روایت درست از حوادث و اتفاقات. ۳_داشتن روحیه جهادی آقا در این فراز از بیانات خود فرمودند:« ...اگر روحیه جهادی نباشد ،انسان گاهی صحنه را خطا می کند و غلط می بیند ،گاهی در رفتار غلط عمل می کند...روحانیت باید وسط میدان باشد ،باید مأیوس نشود ؛ خاصیت عمل جهادی این است...وقتی این عنصر مجاهدت با نگاه علمی ،با کار علمی همراه بشود ،حتما تاثیر تبلیغ تضمین شده است ...» 🟢نکات برداشتی از بیانات رهبر معظم انقلاب در این فراز: _تاکید رهبر معظم انقلاب در چندسال اخیر بر این روحیه و حفظ آن موید اهمیت این موضوع است. _ به بیان رهبری عزیز انقلاب ،اگر در امور و فعالیت ها و برنامه ها ،روحیه جهادی متبلور نشود خطا و اشتباه فراوان میشود و غلط دیدن منجر به عمل اشتباه و غلط میگردد _تکلیف در وسط میدان بودن را رهبری در سالهای بعد از رحلت امام خمینی ره در باب‌ تکلیف بسیج مطرح کردند.و امروزه مجددا آنرا به عالمان و دانشمندان و پژوهشگران حوزه های علمیه تذکر داده و در ادامه به موضوع مایوس نشدن این خیل علمای حوزه ها از عملکرد و فعالیت های خود است و در نهایت عدم یاس و ناامیدی را خصیصه عمل جهادی تلقی می فرمایند...