🔸
ازدواج در سيستم غربی و سيستم اسلامى(۱)
🟢
به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)
🔻يكى از چيزهايى كه پايه خانواده و محيط خانوادگى را محكم مى كند مسئله [ممنوعيت كاميابى جنسى در خارج از كانون خانواده] است
🔻علت اين كه پايه كانون خانوادگى در دنياى اروپا سست و متزلزل است [رعايت نكردن اين اصل] است،
امروز هم در جامعه ما به هر نسبت كه از فرنگيها پيروى كنيم كانون خانوادگى را متزلزل كرده ايم.
🔻وقتى كه جامعه ما به دستور اسلام واقعاً عمل مى كرد؛
يعنى پسرها واقعاً قبل از ازدواج، با زنى و دخترى در تماس نبودند و به اصطلاح فرنگيهاى امروز يك گرل فرند(girl friend)
نداشتند( رفیق دختر نداشتند)
و دخترها هم همين طور، ازدواج براى يك پسر يا دختر يك آرزو بود.
🔻 يك پسر به سن پانزده شانزده سالگى كه مى رسيد، احساس طبيعى نياز به همسر در او پيدا مى شد،
يك دختر هم همين طور، و اين طبيعى است كه آرزوى يك پسر اين بود كه زن بگيرد
چون به وسيله ازدواج از محدوديت و ممنوعيتِ استفاده از زن خارج مى شد و به مرز آزادى استفاده از زن مى رسيد.
آن وقت «شب زفاف كم از صبح پادشاهى» نبود
🔻چون روى خاصيت روانى، اولين موجودى كه اين پسر را به اين حظّ و بهره رسانده يعنى از محدوديت به آزادى رسانده همسرش بوده،
براى دختر هم اين پسر اولين كسى بوده كه او را از محدوديت به آزادى رسانده است.
🔻اين بود كه پسر و دخترهايى كه اصلًا همديگر را نديده بودند و ازدواج كرده بودند، آنچنان با يكديگر الفت مى گرفتند كه وضع عجيبى بود.
🔻نمىخواهم بگويم كه نديدن، كار درستى است.
نه، اسلام اجازه داده است كه ببينند، ولى اگر هم نديده بودند، وقتى به يكديگر مىرسيدند تا لب گور به يكديگر عشق مىورزيدند.
🔻اما سيستم فرنگى به پسر اجازه مى دهد كه تا زمانى كه زن نگرفته روابط جنسى اش آزاد باشد و به دختر هم اجازه مى دهد تا شوهر نكرده روابط جنسىاش آزاد باشد.
ادامه دارد)
▪️مجموعه آثاراستادشهيدمطهرى(آشنایی با قرآن ج۴) ، ج26، ص 396-392- با تلخیص و ویرایش -
🇮🇷
مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷
سنگر سردار دلها🇮🇷