🔸ازدواج در سيستم غربی و سيستم اسلامى(۱) 🟢 به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) 🔻يكى از چيزهايى كه پايه خانواده و محيط خانوادگى را محكم مى‏ كند مسئله [ممنوعيت كاميابى جنسى در خارج از كانون خانواده‏] است 🔻علت اين كه پايه كانون خانوادگى در دنياى اروپا سست و متزلزل است [رعايت نكردن اين اصل‏] است، امروز هم در جامعه ما به هر نسبت كه از فرنگيها پيروى كنيم كانون خانوادگى را متزلزل كرده ‏ايم. 🔻وقتى كه جامعه ما به دستور اسلام واقعاً عمل مى‏ كرد؛ يعنى پسرها واقعاً قبل از ازدواج، با زنى و دخترى در تماس نبودند و به اصطلاح فرنگيهاى امروز يك گرل فرند(girl friend) نداشتند( رفیق دختر نداشتند) و دخترها هم همين طور، ازدواج براى يك پسر يا دختر يك آرزو بود. 🔻 يك پسر به سن پانزده شانزده سالگى كه مى‏ رسيد، احساس طبيعى نياز به همسر در او پيدا مى ‏شد، يك دختر هم همين طور، و اين طبيعى است كه آرزوى يك پسر اين بود كه زن بگيرد چون به وسيله ازدواج از محدوديت و ممنوعيتِ استفاده از زن خارج مى‏ شد و به مرز آزادى استفاده از زن مى‏ رسيد. آن وقت «شب زفاف كم از صبح پادشاهى» نبود 🔻چون روى خاصيت روانى، اولين موجودى كه اين پسر را به اين‏ حظّ و بهره رسانده يعنى از محدوديت به آزادى رسانده همسرش بوده، براى دختر هم اين پسر اولين كسى بوده كه او را از محدوديت به آزادى رسانده است. 🔻اين بود كه پسر و دخترهايى كه اصلًا همديگر را نديده بودند و ازدواج كرده بودند، آنچنان با يكديگر الفت مى‏ گرفتند كه وضع عجيبى بود. 🔻نمى‏خواهم بگويم كه نديدن، كار درستى است. نه، اسلام اجازه داده است كه ببينند، ولى اگر هم نديده بودند، وقتى به يكديگر مى‏رسيدند تا لب گور به يكديگر عشق مى‏ورزيدند. 🔻اما سيستم فرنگى به پسر اجازه مى‏ دهد كه تا زمانى كه زن نگرفته روابط جنسى‏ اش آزاد باشد و به دختر هم اجازه مى‏ دهد تا شوهر نكرده روابط جنسى‏اش آزاد باشد. ادامه دارد) ▪️مجموعه ‏آثاراستادشهيدمطهرى(آشنایی با قرآن ج۴) ، ج‏26، ص 396-392- با تلخیص و ویرایش - ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷