💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠انقلاب اسلامی تحولات عمده‌ای را در کشور به وجود آورد، 🔸سلطنت را تبدیل کرد به حکومت مردم، مردم‌سالاری؛ 🔹 وابستگی را تبدیل کرد به استقلال؛ 🔸عقب‌ماندگی تاریخی مزمن را تبدیل کرد به پیشرفت که دارید می بینید، 🔹تحقیرشدگی را تبدیل کرد به اعتماد به نفس و احساس عزت؛ 🔸 اینها کارهای انقلاب بوده است. ۱۳۸۶/۱۱/۱۹ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠انقلاب اسلامی تحولات عمده‌ای را در کشور به وجود آورد، 🔸سلطنت را تبدیل کرد به حکومت مردم، مردم‌سالاری؛ 🔹 وابستگی را تبدیل کرد به استقلال؛ 🔸عقب‌ماندگی تاریخی مزمن را تبدیل کرد به پیشرفت که دارید می بینید، 🔹تحقیرشدگی را تبدیل کرد به اعتماد به نفس و احساس عزت؛ 🔸 اینها کارهای انقلاب بوده است. ۱۳۸۶/۱۱/۱۹ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ 💠در کشور یک احساس نهادینه‌شده‌ای در عموم تقریباً وجود دارد. 🔸حالا بعضی‌ها منفی‌بافی میکنند و ضعفهایی را که در وجود خودشان هست، به کشور، به جامعه، به نظام جمهوری اسلامی نسبت میدهند 🔹لکن واقعیّت قضیّه این است که خوشبختانه در کشور یک احساس عمومی عمیقی وجود دارد و آن، احساس عزّت و قدرت است. ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠مفاخر ملّی، سابقه‌ی فرهنگی، عزّت تاریخی، وقتی که به نوجوان و جوان نشان داده بشود، در او احساس عزّت به وجود می‌آید. 🔸دیگران تاریخی ندارند، برای خودشان تاریخ درست می‌کنند، فیلمش را هم می‌فرستند اینجا در تلویزیون ما پخش میشود؛ نه چنان قهرمان هایی دارند، نه چنان آدم‌هایی دارند، [ولی] درست میکنند؛ هنر است، هنر فیلم‌سازی است. 🔹ما این‌ همه گذشته‌ی تاریخیِ پُر از حماسه و پُر از شجاعت و پُر از صفات عالیه‌ی بشری و انسانی و اجتماعی داریم، اینها مسکوت می‌ماند. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠رویش‌هائی به وجود خواهد آمد. یکی از این رویش‌ها، خود شما جوان‌ها هستید. شما که دوران جنگ را ندیدید، شما که امام را ندیدید، شما که در عرصه‌های جنگ نبودید؛ اما امروز سرتاسر کشور اسلامی و انقلابی ما از روحیه‌ی ایستادگی و ثبات و افتخار و احساس عزت، لبریز است. ۱۳۹۱/۰۷/۲۲ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠یکی از چیزهایی که از عزیز و محترم انتظار می‌رود این است که «احساس هویّت ایرانی و اسلامی و شخصیّت ملّی» را در کودکان این کشور باید زنده کنید. 🔸«مسئله‌ی زبان» مهم است، «مسئله‌ی ملّیّت» مهم است، «مسئله‌ی پرچم» مهم است؛ دلبسته باید باشد؛ اینها چیزهای لازمی است، اینها اساسی است. ♦️بایستی این شناخت را، این هویّت‌شناسی ملّی و شخصی را در دانش‌آموز زنده کنید؛ [دانش‌آموز] باید به ایرانی بودنِ خودش افتخار کند. 🔸البتّه افتخار هم دارد. فقط هم با اینکه [بگوییم] «افتخار کنید»، با توصیه، درست نمی‌شود... 🔹مفاخر ملّی، سابقه‌ی فرهنگی، عزّت تاریخی، وقتی که به نوجوان و جوان نشان داده بشود، در او احساس عزّت به وجود می‌آید. 🔸دیگران تاریخی ندارند، برای خودشان تاریخ درست می‌کنند، فیلمش را هم می‌فرستند اینجا در تلویزیون ما پخش میشود؛ نه چنان قهرمان هایی دارند، نه چنان آدم‌هایی دارند، [ولی] درست میکنند؛ هنر است، هنر فیلم‌سازی است. 🔹ما این‌ همه گذشته‌ی تاریخیِ پُر از حماسه و پُر از شجاعت و پُر از صفات عالیه‌ی بشری و انسانی و اجتماعی داریم، اینها مسکوت می‌ماند. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷