🔰نگاهی به تحریف در جامعه رسانه‌ای شده و راه مقابله با آن: «به موازات تحریم یک هم هست؛ تحریف حقایق، واژگون نشان دادن واقعیّات؛ چه واقعیّات کشور ما، چه واقعیّات مرتبط با کشور ما» ۱۳۹۹/۰۵/۱۰ بخشی از سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت عید قربان درباره‌ی مسئله‌ی تحریفِ حقایق کشور برای ناامید کردن مردم و به سازش کساندن مسئولین کشور بود. ایشان تحریف را مکمل تحریم دانستند و شکستِ جریان تحریف را زمینه‌ساز شکست دشمن دانستند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این یادداشت به قلم آقای ناصر نعمتی کارشناس رسانه به تحلیل و بررسی این بحث پرداخته است: 🔹مخاطب‌شناسی تحریف روایت واقعیت‌های اجتماعی همیشه دستخوش تحریف بوده و گلایه‌های تاریخی در این باره هیچ‌وقت تمامی ندارد به‌گونه‌ای که از دیدگاه انتقادی شاید تنها چیزی که دچار تحریف نمی‌شود، واقعیتِ تحریف است! تحریف نه به‌عنوان یک واقعیت بلکه به عنوان یک جریان که در سخنرانی اخیر به آن اشاره شد با تنیدن در سیستم ادراکی جامعه، پروژه خود را تبدیل به پروسه «خود‌پیشران» می‌کند. این اتفاق شاید مهمترین خطری است که به مرز هشدار رسیده و باید برای آن یک برنامه شناختی داشت چرا که «اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد». برای درک دقیق‌تر از این پروسه خودپیشران باید ابتدا از این پرسش رمزگشایی کرد که مخاطبان پروژه تحریف چه کسانی هستند؟ جواب این سوالِ ساده، پیچیده است؛ ! 🗒 مطالعه کامل یادداشت در: https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=4 @savad_rasaneh