🔘در عصر دیجیتال؛ انتخاب بین مسیر علمی یا فعالیت در شبکههای اجتماعی
▪️دکتر نوریزه محمد نگادیان، استاد دانشگاه فناوری مارا مالزی، مطرح کرد؛
▪️در عصر دیجیتال، بسیاری از افراد به طور روزانه در حال مرور شبکههای اجتماعی هستند و به ویدیوهای زندهای که توسط اینفلوئنسرها به اشتراک گذاشته میشود، توجه میکنند. اینفلوئنسرها تجربیات زندگی، مهارتهای خاص، نقد محصولات، سبک زندگی یا افکار خود را با دنبالکنندگانشان به اشتراک میگذارند. در کنار رشد اقتصادی و نیازهای بازار کار، یک روند جالب ظهور کرده است: فارغالتحصیلان مدارس به شغل به عنوان اینفلوئنسر در شبکههای اجتماعی علاقهمند شدهاند.
▪️تصمیم بین ادامه تحصیل و تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر شبکههای اجتماعی بستگی به اهداف و نیازهای فردی دارد. دریافت مدرک تحصیلی فرصتی برای کسب مهارتهای جامع مانند تفکر انتقادی، تحقیق و ارتباطات فراهم میآورد و میتواند به مشاغل پایدار و با درآمد بالا منجر شود. از سوی دیگر، موفقیت در زمینه اینفلوئنسر بودن به تخصص در ایجاد محتوا، برندینگ و تعامل با مخاطب نیاز دارد و ممکن است فرصتهای شغلی و درآمدی آن ناپایدار باشد.
▪️در نهایت، انتخاب بین ادامه تحصیل و تبدیل شدن به اینفلوئنسر باید بر اساس اهداف و ارزشهای فردی انجام شود. هر دو مسیر میتوانند موفقیت و رضایت شخصی را به ارمغان آورند، اما توجه به پیامدهای طولانیمدت و تطابق با آرزوها و ارزشها ضروری است.
🔗متن کامل:
https://ihkn.ir/?p=38228
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲
ایتا |
آپارات |
اینستاگرام