انجمن سواد رسانه طلاب
| 🎮بازی وارکرافت ➖رده سنی: 15+ ➖ژانر: تخیلی، استراتژیک، داستانی ▪️اگر قرار باشد نقطه‌‌ای را برای شروع حوادث بازی وارکرفت پیدا کنیم، باید به گذشته‌های بسیار دور سفر کنیم؛ زمانی که همه چیز با تایتان‌های پانتئون (The Pantheon) شروع شده بود؛ تایتان‌هایی که به نوعی خدایان وارکرفت شناخته می‌شوند و بخش اول زندگی خود را در قالب ماهیتی به اسم World-Soul در خواب به سر می‌بردند. این موجودات با بیدار شدن از این خواب، تلاش کردند تا هم‌نوعان بیشتری از جنس خود را در قالب ورلد سول‌ها پیدا کنند. از طرفی دیگر، وظیفه‌ی شکل‌گیری سیاره‌ها و حفظ نظم و تعادل درون آنها را نیز برعهده داشتند. ▫️از طرفی دیگر، در چنین نوع داستان‌هایی، در کنارِ هر نیروی خیری، نیروی شر نیز وجود دارد. بر همین اساس، خدایان دیگری نیز در همان ابتدا در وارکرفت وجود داشتند که به عنوان اربابان وید (Void Lords) تلاش می‌کردند تایتان‌ها و ورلد سول‌هایشان را فاسد (corrupt) کنند. البته فساد نه به معنایی که می‌شناسیم؛ چرا که اربابان وید می‌خواستند هر آنچه که وجود دارد را با خود و محیطشان همگن کرده و به نوعی سرزمین Eternal Torment را ایجاد کنند. اربابان وید به نوعی فعالیت‌های تایتان‌ها را بررسی می‌کردند و آنها به تدریج به قدرت‌ بسیار زیاد تایتان‌ها حسادت ورزیدند؛ به همین دلیل اربابان وید تصمیم گرفتند بر ضد آنها کارهایی را انجام دهند. از آنجایی که اربابان وید مطلع نبودند ورلد سول‌ها در کدام سیاره‌ها وجود دارد، موجوداتی به نام خدایان باستانی (Old Gods) را به لوکیشن‌های مختلف می‌فرستادند تا کارِ رصد و دریافت ورلد سول‌ها را انجام دهند. ▪️شما در این بازیها با در دست گرفتن یک شخصیت، اقدام به مبارزه با دشمنان کرده و داستان بازی را پیش می برید.(هر سری از ورلد آف وارکرفت، داستان مخصوص خودش را دارد و طبیعتا شخصیت داخل بازی و دشمنان نیز متفاوت هستند. ▫️نکات بازی ▪️این بازی بدلیلی اینکه از تخیل بسیار بالایی برخوردار است و از سویی ذهن جوان و نوجوان نیز با تخیل گره خورده، برقراری ارتباط بسیار راحت است. شخصیت های داخل بازی تفکیک جنسیتی داشته و چون تخیل بازی زیاد است، شکل و شمایل افراد داخل بازی عجیب غریب است و سعی شده در مواقعی دچار مشکلات اخلاقی و ایرادات جنسی نیز باشد. ▫️طراحی کارکترهای زن در بازی در برخی موارد بسیار شهوت انگیز و در گوشه ای از بازی بسیار خشن هستند. دیالوگ های بازی نیز هر کدام برای هر شخص جدا طراحی شده و همه اینها باعث جذابیت و جذب بیش از حد مخاطب در این بازی شده است. ▪️افزایش قوه تخیل باعث پیشرفت ذهن و قدرت گرفتن ذهن می شود. این حرف را تمام روانشناسان کودک و نوجوان به آن معتقداند و در تاثیر تخیل، در زندگی روزمره و بلکه پیشرفت در زندگی را از دلایل خوب بودن آن می‌دانند. خشونت در این سبک بازی‌ها معمولا حالت کارتونی داشته و از فضای واقعی نیز دور است. ✍️نویسنده: احمد قطبی(عضو کارگروه نقد بازی مرکز تبلیغ مجازی حوزه‌های علمیه) 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام