🔘
شگردهای رسانه های فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب
▪️
برچسب زدن به خصلتهای ایرانی
▫️ امروزه در برنامههای رسانهای که درباره ایران ساخته میشود به بعضی از کلمات، طوری جهت دهی می کنند تا دارای بار منفی گردند و به مرور کلماتی به عنوان کلمات جایگزین معرفی میشوند که در خود جامعه نیز مورد اقبال قرار گرفته و تکرار میشوند.
▫️ کلماتی مثل
مردان سنتی بهجای مردان غیرتمند،
افراد افراطی بهجای پایبند به اصول و از ایندست عبارات.آنها
زنان محجبه را افرادی خشونت طلب، سنتی و بیسواد معرفی می کنند و مردان باغیرت را افرادی گرفتار در تفکرات متحجرانه و سنتی،
پایبند بودن به آرمانها را افراطیگری میپندارند و بهطور خلاصه، از هر چیز متضاد با مبانی فلسفی و اعتقادی غرب، با عنوان تحجر، سنتگرایی و ازکارافتادگی یاد میکنند؛ به این ترتیب ارزش و ضد ارزش در دید افراد جامعه جای یکدیگر را خواهند گرفت و نوعی بدبینی نسبت به افراد پایبند به اصول ایجاد خواهد شد...
▫️
آگاهی از روش های تولید محتوا در رسانه ها برای فریب دادن مخاطب،یکی از مراحل سواد رسانه ای امروز است...
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲
ایتا |
آپارات |
اینستاگرام