🔘
شگردهای رسانه های فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب
▪️شگرد تهدید:
▫️از جمله شگردهایی که رسانه های فارسی زبان برای فریب دادن ذهن مخاطبان نسبت به مسائل موجود در ایران مورد استفاده قرار می دهند،
«شگرد تهدید» است.
▫️این شگرد که
نوعی استفاده از ایران برای تأمین منافع شرکتهای تسلیحاتی غربی در منطقه است به بزرگنمایی بیش از حد رزمایشهای نظامی و صنایع هستهای ایران در سطح منطقه میپردازد.
▪️
آنها با این کار دو هدف عمده دارند:
▫️
نشان دادن ایران به عنوان تهدیدی برای منطقه و قانع کردن متحدان منطقهای خود برای خرید بیشتر تسلیحات
▫️
تهدیدآمیز نشان دادن ایران در سطح دنیا و فراهم آوردن خوراک ایرانهراسی...
▪️ به این ترتیب آنها دائماً با ذکر نام ایران بهعنوان
عامل برهمزننده ی نظم جهانی، سعی دارند ایران را
جنگ طلب و
یکی از مهمترین عوامل مشکلات جهانی بنامند و از این طریق هم
پول فروش تسلیحات بیشتر به کشورهای منطقه را به جیب بزنند و هم بر دامنه ی اعتراضات ذهنی و سپس اعتراضات اجتماعی مخاطبان خود در داخل و خارج از ایران بیفزایند....
▪️ آگاهی از روش های تولید محتوا در رسانه ها برای فریب دادن مخاطب، یکی از مراحل
سواد رسانه ای مورد نیاز امروز است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲
ایتا |
آپارات |
اینستاگرام