✴️ داستان عبرت رسانه ها و مخاطبینشون⏬ 💟 اوایل همه چیز خوب بود... روزهای ابتدای آشنایی مردم با رسانه ها و همزمان با ورود اولین رسانه ها به جامعه، مهم ترین هدف ایجاد سرگرمی برای مردم بود، سرگرمی که البته در کنارش آگاهی بخشی و اطلاع رسانی هم بود ... ♦️ کم کم رسانه‌ها جای خوبی در بین مردم باز کردند و اونوقت بود که با پیشرفت و افزایش مداوم مخاطبان، «آموزش» هم به این اهداف اضافه شد... ♦️اما به تدریج با افزایش چشمگیر مخاطبان و استقبال مردم از رسانه ها، کم‌کم نقش و تأثیرگذاری اونها در زندگی مردم اونقدر زیاد شد که تونستند نقش «هدایت و رهبری مردم» رو هم به دست بگیرند ... ♦️به مرور زمان این کار به مذاق صاحبان رسانه خوش اومد و فهمیدند که چه قدر خوب می تونند افکار عمومی رو از این طریق به نفع خودشون مدیریت کنند و تغییر بدن...!!! اینجا بود که مهم ترین هدف رسانه ها تغییر کرد... 📛 امروز دیگه صاحبان رسانه‌ اونقدر دلسوز و مهربون نیستند که با خرج سرمایه های هنگفت و با تولید برنامه های متفاوت و به کار گرفتن تکنیک های پیشرفته، از هزاران کیلومتر دورتر، فقط بخوان مردم دیگر کشورها رو سرگرم کنند،‌ یا به اطلاعاتشون اضافه کنند و یا بهشون آموزش بدن... 📛 صاحبان رسانه های بزرگ امروز کار مهم تری دارند: «هدایت و رهبری افکار عمومی برای رسیدن به اهداف و منافع خودشون... » بیچاره مخاطبان خوش خیال! هنوز به دنبال سرگرمی و تفریح و آموزش، چشم و گوششون رو به این رسانه‌ها سپردند؛ غافل از این که بیش از همه افکارشونه که دستکاری می شه... 🌀 با ما : ❗️با سواد شو❗️ سواد مدیا👇 @savadmedia1401