✴️
داستان عبرت رسانه ها و مخاطبینشون⏬
💟
اوایل همه چیز خوب بود...
روزهای ابتدای آشنایی مردم با رسانه ها و همزمان با ورود اولین رسانه ها به جامعه، مهم ترین هدف ایجاد
سرگرمی برای مردم بود، سرگرمی که البته در کنارش
آگاهی بخشی و
اطلاع رسانی هم بود ...
♦️ کم کم رسانهها جای خوبی در بین مردم باز کردند و اونوقت بود که با پیشرفت و افزایش مداوم مخاطبان،
«آموزش» هم به این اهداف اضافه شد...
♦️اما به تدریج با افزایش چشمگیر مخاطبان و استقبال مردم از رسانه ها، کمکم نقش و تأثیرگذاری اونها در زندگی مردم اونقدر زیاد شد که تونستند نقش
«هدایت و رهبری مردم» رو هم به دست بگیرند ...
♦️به مرور زمان این کار به مذاق صاحبان رسانه خوش اومد و فهمیدند که چه قدر خوب می تونند افکار عمومی رو از این طریق به نفع خودشون مدیریت کنند و تغییر بدن...!!!
اینجا بود که مهم ترین هدف رسانه ها تغییر کرد...
📛 امروز دیگه صاحبان رسانه اونقدر دلسوز و مهربون نیستند که با خرج سرمایه های هنگفت و با تولید برنامه های متفاوت و به کار گرفتن تکنیک های پیشرفته، از هزاران کیلومتر دورتر، فقط بخوان مردم دیگر کشورها رو سرگرم کنند، یا به اطلاعاتشون اضافه کنند و یا بهشون آموزش بدن...
📛
صاحبان رسانه های بزرگ امروز کار مهم تری دارند:
«هدایت و رهبری افکار عمومی برای رسیدن به اهداف و منافع خودشون... »
⚠
بیچاره مخاطبان خوش خیال! هنوز به دنبال سرگرمی و تفریح و آموزش، چشم و گوششون رو به این رسانهها سپردند؛ غافل از این که بیش از همه افکارشونه که دستکاری می شه...
#سواد_رسانه
🌀
با ما :
❗️با سواد شو❗️
سواد مدیا👇
@savadmedia1401