💻 #ویترین
⭕️ بازنشر منتخب مواضع روحانیون و طلاب فعال مجازی در هفته اخیر
🔻🔻🔻
👤
آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی، ضمن بیانیهای در محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران قندوز افغانستان:
🔷 بر همه مسلمانان با هر مکتب و اندیشهای، خصوصا بر عالمان و دولتمردان مسلمان فرض است که رفتارهای وحشیانه این گروههای مدعی اسلام را محکوم کنند تا نام مقدس اسلام، این آیین رحمانی و انسانساز، بیش از این بدنام و آلوده به این توحشها نشود.
بر همه سازمانهای بینالمللی و دولتها نیز فرض است که تمام توان خود را برای جلوگیری از این ستمها و جنایتها به کار بگیرند. چنین رفتارهای وحشیانهای فقط به سود قدرتهایی است که سعی دارند حضور مداخلهگرانه در افغانستان داشته باشند و بر آلام این مردم بیپناه بیافزایند. نتیجه سکوت امروز، آینده تلختر و سیاهتر برای این مردم مظلوم و کل منطقه و جهان اسلام است.
«وَ سَیَعلمُ الذینَ ظَلموا أیَّ مُنقَلبٍ یَنقلِبونَ» (آیه ۲۲۷ سوره شعراء).
👤
آیتالله سید محمد حسینی زنجانی، در محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران قندوز افغانستان نوشتند:
🔹جنایاتی که از بدو تاریخ در لوای خلافت بنی امیه و بنی عباس در لباس اسلام و با شعار قرآن واقع می شد، امروز نیز تحت پرچم دولت اسلام صورت می پذیرد، حال آنکه نه تنها اسلام بلکه هر دین و آیینی و حتی فطرت آدمی از این گونه اعمال غیر انسانی بیزار است...
🔻🔻🔻
💢
مواضع حوزویان فعال رسانه ای؛
👤
محمدنقی یارمحمدی، با انتشار فیلم مصاحبه شهید یوسف قربانی نوشت:
🔷 در مصاحبه اش خود را فاقد علم و سواد و عاری از نور و معنویت معرفی میکند ولی از ابیات خاقانی که در آخر مصاحبه می خواند می توان لایه ای از معرفت والا و روح بی آلایشش را نظاره کرد؛
در مسلخ عشق جز نکو را نکشند
روبه صفتان زشت خو را نکشند
گر عاشق صادقی ز کشتن مگریز
مردار بود هر آنکه او را نکشند
👤
کریم خانمحمدی، در واکنش به آسمانی شدن علی لندی نوجوان فداکار ایذهای:
🔷 انسانیت و ایثار همواره زنده است.
👤
مجید نقیلو، در انتقاد از خرافهپرستی عدهای درباره اهل بهشت شدن با تبریک ماه ربیعالاول:
🔷 ظاهرا "بهشت پیامکی" کم هزینهتر از "بهشت عمل صالح" است.
👤
سعیدغفاری، در واکنش به دوقطبی سازی در برخی مسائل جامعه:
🔷 دو قطبی سازی در جامعه کار ابلیس است.
عمل خطا را نقد کنیم و نه، انسان مومن را.
👤
علی اصغر اسلامی تنها، به مناسبت ارتحال علامه حسنزاده آملی:
🔷 درس بزرگ مهربانی حضرت ابوالفضائل علامه حسن زاده آملی؛
علامه نام اتاقی را که همسر گرامی شان در آن آرمیده، بیت الرحمه نامیده است.
این روح ملکوتی در «بیت الرحمه» در کنار همسر قرار می گیرد تا باز مهربانی کند و مهربانی بیند.
شاید راز این تصمیم در فص آخر باشد. علامه شارح و تکمیل کننده فصوصالحکم ابن عربی است و سر «فصّ حکمة فردیة فی کلمة محمدية» را نوشيده است عشق به همسر به مثابه یکی محبوب های سه گانه محمدی(ص) را شرح نموده و با «فصّ حكمة عصمتية في كلمة فاطمية» كار بزرگ شیخ اکبر را تکمیل کرده است.
شاید آخرین سخن آن سالک توحیدی درک هستی شناختی راز زوجیت و عشق به همسر باشد.
https://eitaa.com/serat_zanjan