فرید کشاورز مویدی قبول وکالت و مشاوره حقوقی
*📚 ندبه راهبرد یا مناسک؟ ( بخش دوم 2⃣* *2⃣ جریان شناسی دشمنی با اهل بیت ؛ شامل سه جریان :* *💢 ۱_۲
♦️🔹♦️🔹♦️🔹♦️🔹♦️🔹♦️🔹♦️🔹♦️🔹 *📚 دعای ندبه راهبرد یا مناسک؟ ( بخش سوم 3⃣* *💢 آنچه در دو بخش گذشته مختصرا تقدیم شد تنها برای اثبات این مدعا بود که متون دعا و زیارت ما هم ، اسناد راهبردی حرکت شیعه به سمت آرمان بلند حاکمیت صالحان و مستضعفان است نه بهانه ای برای خلق مناسک عوامانه و ثواب و ....* *💢 اما غرض اصلی ما تحلیلی راهبرد از معارف دعای ندبه است که در قالب چند نکته عرض می شود و علاقمندان تفصیل آن را از طریق سایت و کانال نگارنده پیگیری بفرمایند.* *1⃣ آیا ندبه دعاست.* *💢 اگر واژه دعا صرفا به معنای طلب نیاز و حاجت _ معادل واژه سوال و مسالت _ تلقی شود در این صورت اساسا جز بخش بسیار کوتاه پایانی دعای ندبه ، دعا نیست ! چون چیزی از خداوند مسالت و درخواست نمی شود.* *2⃣ سیر تربیت منتظر مضطر* *💢 اگر شرط تحقق ظهور منجی ، وجود جمعی منتظر حقیقی است* *💢 و اگر منتظر حقیقی هرگاه به آستانه اضطرار برسد ، دعایش مستجاب خواهد شد که فرمود:" امّن یُجیبُ المُضطرّ اذا دَعاهُ و یَکشِف السوءَ " پس دعای ندبه را باید به عنوان سیر تربیت منتظر مضطر بررسی کرد.* *💢 این سیر تربیتی چند گام و به عبارتی چند کلاس دارد:* *1⃣ کلاس اول : کشف هویت تاریخی :* *💢 متن دعا با یادآوری ماجراهای رخ داده بر جریان حق در طول تاریخ حیات بشر آغاز می شود.* *💢 در این کلاس جریان مبارزه عالی ترین انسان های تاریخ شامل آدم ، نوح ، ابراهیم ، موسی ، عیسی ، محمد ، علی و اولاد علی علی نبینا و آله و علیهم السلام مورد بررسی قرار گرفته است.* *🔷 وجه مشترک همه این شخصیتها این است که :* *1⃣ اولا همگی در راس جبهه حق در تاریخ خود بوده اند و در تقابل با سرسخت ترین اولیا باطل و طاغوت از ابلیس و نمرودها و فرعون ها تا کفار و مشرکین و منافقین و نفوذی ها و خوارج ...* *2⃣ ثانیا همگی در دوران خود و خصوصا در آغاز زعامت خود در اقلیت و ضعف و غربت قرار داشتند* *3⃣ ثالثا همه آنها به برکت ایمان و استقامت بر حق ، قهرمانان واقعی تاریخ و نام آوران عالم شدند.* *💢 ندبه خوان حقیقی باید با یاد آوردن هر یک از این ماجراها سعی کند خود را در حال و هوای همان دوران قرار دهد و به دور از شعار زدگی ببیند که آیا اگر مثلا معاصر ابراهیم خلیل بود ، در عصر و مصری که جز او همه بت پرست هستند آیا کثرت جریان باطل و قدمت آیین و سنت آنها را ترجیح می داد یا غربت و تنهایی ابراهیم و فطری و عقلانی بودن دعوتش را؟* *🔷 آیا او هم منطق " خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو " را که آن روزها در پوشش " ان انتم الا بشرً مثلنا تریدون ان تصدّونا عمّا کان یعبدُ آباونا..." ( ابراهیم / ۱۰ )* *🔷 می پذیرفت و به رجم و صلب و قتل انبیاء تن می داد؟ یا همچون " رجلً من اقصی المدینه یَسعی " آن قدر از انبیاء دفاع می کرد تا خونش را بریزند و او در حالی که به مقام " عند ربهم یرزقون" یی باریافته است، همچنان ندا در دهد " یا لیت قومی یعلمون ...." ( یس / ۲۶ )؟* *🔷 در واقع چون کلیات ماجراهای تاریخ جدال حق و باطل در هر دوره شبیه سازی و تکرار می شود ، مرور این ماجراها و قرار دادن خود در معرض این جدال کلاس اول برای ورود به عالم انتطار کسی است که آخرین جدال حق را علیه باطل رهبری خواهد کرد.* *📝 ادامه دارد* *👤 سخنران : حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع موسس نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی* 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2