🔰لشگریان غیبی امام هادی ـ علیه السّلام 🔶روزی متوكل لعین برای ترساندن و ترك مبارزه‌ امام هادی ـ علیه السّلام ـ دست به یك مانور بزرگ نظامی زد. دستور داد هزار سواره از لشكریان تُرك ارتش خود را كه در سامرا بودند هر كدام توبره‌ی علف خوری اسب خود را از خاك پر كرده و در جای وسیعی بریزند. آنها اطاعت كردند و در نتیجه تل بزرگی چون كوهی عظیم در بیابان به وجود آمد كه آن را «تل فحالی» (تل توبره‌ها) نامیدند. آنگاه متوكل بر فراز آن رفت و از امام هادی ـ علیه السّلام ـ دعوت كرد تا او حاضر شود و بر روی تل قرار گیرد. 🔶وقتی حضرت بر بالای آن قرار گرفت متوكل به او گفت: تو را دعوت كردم تا لشكریانم را نظاره كنی، و به آنها دستور داده بود لباس جنگی بر تن و اسلحه بر دوش در پائین تل رژه بروند و آنها هم به بهترین وضع نظامی و هیبتی بزرگ خود را در برابر متوكل و دیدگان امام ـ علیه السّلام ـ آشكار نمودند و هدف او این بود كه هر كسی را كه می‌خواهد بر علیه او مبارزه كند بترساند و البته ترس او بیشتر از امام هادی ـ علیه السلام ـ بود كه كسی را بر علیه او بشوراند. 🌹امام ـ علیه السلام ـ كه لشكر او را مشاهده كرد و به هدف او آگاه بود به متوكل فرمود: من هم لشكرم را به تو نشان بدهم؟ 🔥متوكل: آری، 🌹امام ـ علیه السلام ـ خدای سبحان را خواند و دعا كرد ناگاه متوكل زمین و آسمان را پر از فرشته‌های مسلح دید و همان دم غش كرد. وقتی به هوش آمد امام ـ علیه السلام ـ فرمودند: «نَحْنُ لا نُناقِشُکُمْ فِی الدُّنْیا نَحْنُ مُشْتَغِلُونَ بِاَمْرِ الْآخِرَةِ فَلا عَلَیْکَ شَیءٌ مِمّا تَظُنُّ./بحارالانوار‌ ج۵۰ ص۱۵۵» 🔸ما در امر دنیا با تو مناقشه‌ای نداریم بلکه ما به امر آخرت خود اشتغال داریم بنابراین از آنچه گمان میبری چیزی بر علیه تو وجود ندارد. 👌در این رویداد، سه نکته اساسی وجود دارد: ✔️اول اینکه بدانیم همه هستی به اذن الهی، سربازان و جنود امام هستند چرا که ایشان واسطه فیض ربوبی و تجلی این آیه مبارکه میباشند: «وَلِلَّهِ جُنودُ السَّماواتِ وَالأَرضِ» ✔️در ثانی اینکه امام به امر الهی مامور به قعود ظاهری در برابر متوکل لعین میباشد و اینکه امام هادی علیه السلام به متوکل میفرماید «فلا علیک شیءتظن» بخاطر این نیست که بخواهد دل آن کافر ملحد را آرام کند بلکه امام میخواهد بدینوسیله از طرف او دفع شرّ کند. ✔️ و سوم اینکه چون قیام امام بوسیله لشگریان عالم تکوین به مصلحت نیست، امام این قیام را از شئون دنیوی میشمارد نه از شئون اخروی، لذا این قیام را مناقشه در امور دنیوی میبیند. وگرنه هر قیامی که مصلحت الهی در آن باشد امام به تمام و کمال آن قیام را انجام میدهد و ذره ای از آن فروگذاری نمیکند. 🤲اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🌍@seratevilayat