🖇تکمله:
۱. همهی زنان مکشفه، «قصد معارضه» با نظام اسلامی را ندارند، اما کشف حجاب بهعنوان یک «کنش نمادین» که از سوی دشمن - برای معارضه با نظام طراحی شده - از طرف خود دشمن نیز «معنا» شده است.
۲. «معنای نماد» نیز در اختیار استفادهکننده از نماد نیست، بلکه امری «اجتماعی» و «توافقی» است و معنای متفاوتی که یک فرد برای آن در نظر میگیرد، حرمت انجام این کنش نمادینشده از سوی دشمن را برطرف نمیکند.
۳. پس این کنش به طور مستقل از قصد و نیت کنشگر - دستکم در «قاببندی روایی کنونی» - به معنای همجبههگی و همراهی با دشمنان اسلام و انقلاب است؛ چه زن مکشفه بخواهد و چه نخواهد. او در زمین دشمن بازی میکند و در «ظاهر» و به لحاظ «نمادین»، گوش به فرمان دشمن است.
۴. همچنین «حرمت دوچندان»، عقوبت اخروی مضاعف نیز در پی خواهد داشت؛ چون در اینجا دو حرام قطعی، جمع شدهاند.
۵. پیداست که هیچ میل و خواست و لذتی، ارزش «مخالفت با خدا» را ندارد؛ حتی سلطنت بر عالم، چه رسد به کشف حجاب که فقط عطش تبرج و دیدهشدن زن را برآورده میسازد و بدن زن را به امر دسترسپذیر و خیابانی تبدیل فرومیکاهد.
🖌دکترمهدی جمشیدی
🆔️
@setad_ejm