انی را از پا در می آورد، دین را از پا در می آورند: پیشوای ستمگر، عابد نادان و عالم گناهکار. بالاتر این که در خود قرآن از پیشوایانی یاد شده است که مردم را به آتش جهنم دعوت می کنند و با کلمه « امام» هم تعبیر شده است. «و جعلناهم ائمة یدعون الی النار» آنان را پیشوایانی قرار داده ایم که به آتش می خوانند. البته شک نیست که غالباً کلمه امام یا ائمه به پیشوایان عادل و صالح اطلاق می شود، لیکن دانستیم وقتی مقید به «عصمت» یا «نصب إلهی» نباشد، اشکالی ندارد که به هر «پیشوا» و «مقتدایی» جز چهارده معصوم (علیهم السلام) هم گفته شود. ۹- مطلب مهم دیگر اینکه: جریان نبوت و همچنین امامت معصوم، نصاب معینی داشته که نه افزایش آن ممکن است و نه کاهش آن مقدور می باشد. یعنی سلسله جلیله انبیا به نصاب نهایی خود رسیده و با انتصاب حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص) از طرف خدای سبحان، محال است کسی به مقام شامخ نبوت راه یابد. همچنان که سلسله شریفه امامان معصوم (ع) هم به نصاب نهایی خود رسیده و با انتصاب حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف، محال است دیگر احدی به مقام والای «امامت معصوم» ارتقاء یابد. نیز می دانیم که مقتضای الوهیت و ولایت و ربوبیت الهی، و تشریع دین حق برای هدایت جن و انس، تسلیم مطلق فرامین و قوانین او بودن است و دین حق که نور خدا است، تعطیل بردار نیست و خدا آن را بر تمام ادیان (همه روشهای غیر الهی) غلبه می بخشد، هرچند که کفار و مشرکان را خوش نیاید. پس استمرار «ولاء زعامت» و سایر شؤون امامت معصوم جز آنچه مربوط به علم وعصمت إلهی و ولایت تکوینی است با «امامت غیر معصوم» و یا «ولایت فقیه» که شعاعی از «ولایت امام معصوم» است استمرار می یابد. دلائل و براهین عقلی و نقلی بسیاری بر ضرورت این موضوع وجود دارد که اهل پژوهش می توانند به کتب مربوطه و مراجع معتبر مراجعه نمایند. بنابراین در عصری که به فضل الهی و همت والای ملت بزرگ وموحد ایران عزیز و رهبری حکیم فرزانه (امام خمینی قدس الله نفسه الزکیة) نظام جمهوری اسلامی ایران با سکانداری «ولی فقیه» تشکیل و برپا گردیده‌ است ولی فقیه جامع الشرائط، همان کسی است که بر مبنای اعتقادات به حق شیعه علوی، در عصر غیبت کبری (و موضوع نیابت عامه) به نمایندگی از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) امت اسلام را زعامت و رهبری می کند. نه تنها اطلاق کلمه «امام» به دارنده این «مقام»، خلاف شرع واهانت به پیشوایان معصوم (علیهم السلام)نیست، بلکه مطلوب و پسندیده ی اولیاء الله هم خواهد بود، زیرا که از تعظیم شعائر الهی است که خود نشانه واثر تقوا واز عبادات محسوب می شود. ان شاءالله تعالی.🌹🌷🥀🌺💐🌸🌻