خوراک رسانه ای چلوکباب حتی اگر با بهترین گوش و به بهترین شکل هم پخته شده باشد زیادی خوردنش دل درد می‌آورد ❗️ یعنی در رژیم مصرف مواد غذایی هم باید 👌مشروط 👌و هم محدود عملکرد مشروط به سالم بودن و محدود به میزان مورد نیاز همین فرمول را برای سواد رسانه‌ای نیز به کار می‌بریم دو قاعده طلایی در استفاده صحیح از رسانه ها است 👌استفاده مشروط 👌استفاده محدود 1⃣مشروط به: حیطه دینی و مذهبی حدود و قواعد شرعی و دینی( تقوای رسانه‌ای) ★اولویت بندی اولویت وظایف (خانوادگی) بر استفاده از رسانه ها ★ تکلیف محوری تقدم انجام تکالیف و وظایف( تحصیلی) در استفاده از رسانه ها (رسانه ها در خدمت انجام تکالیف و نه ابزاری برای مقابله با تکلیف) ★رشد و اعتلا و ارتقاء تولید محصولات رسانه‌ای با کیفیتی بهتر از قبل (حرکت رو به رشد و بهبود شونده) 2⃣محدود به: ★مکان : موقعیت شناسی مکانی در استفاده و یا عدم استفاده از رسانه‌ها ★زمان: رعایت محدود معقول مطلوب و مجاز در کیفیت و کمیت استفاده از رسانه‌ها ★قیمت : آموزش تدبیر معاش و پرداخت هزینه ها برای بهره برداری از رسانه ها ★قوانین : عملکرد خلاف قوانین دارای تبعات منفی شخصی (در سبک زندگی) و اجتماعی( در نظم عمومی)