#سواد_رسانه_ای
خوراک رسانه ای
چلوکباب حتی اگر با بهترین گوش و به بهترین شکل هم پخته شده باشد زیادی خوردنش دل درد میآورد ❗️
یعنی در رژیم مصرف مواد غذایی هم باید 👌مشروط
👌و هم محدود
عملکرد مشروط به سالم بودن
و محدود به میزان مورد نیاز
همین فرمول را برای سواد رسانهای نیز به کار میبریم
دو قاعده طلایی در استفاده صحیح از رسانه ها است
👌
استفاده مشروط
👌استفاده محدود
1⃣
مشروط به:
★
حیطه دینی و مذهبی حدود و قواعد شرعی و دینی( تقوای رسانهای)
★
اولویت بندی اولویت وظایف (خانوادگی) بر استفاده از رسانه ها
★ تکلیف محوری
تقدم انجام تکالیف و وظایف( تحصیلی) در استفاده از رسانه ها (رسانه ها در خدمت انجام تکالیف و نه ابزاری برای مقابله با تکلیف)
★رشد و اعتلا و ارتقاء
تولید محصولات رسانهای با کیفیتی بهتر از قبل (حرکت رو به رشد و بهبود شونده)
2⃣
محدود به:
★
مکان : موقعیت شناسی مکانی در استفاده و یا عدم استفاده از رسانهها
★
زمان:
رعایت محدود معقول مطلوب و مجاز در کیفیت و کمیت استفاده از رسانهها
★
قیمت : آموزش تدبیر معاش و پرداخت هزینه ها برای بهره برداری از رسانه ها
★
قوانین : عملکرد خلاف قوانین دارای تبعات منفی شخصی (در سبک زندگی) و اجتماعی( در نظم عمومی)