#پرسش۲۵۹
سلام
یکی از دغدغه های ذهنیم این هست که
،باتوجه به اینکه اکثر جوانان اینستاگرام دارند و محتوای آن با افکار غربی شکل گرفته و تحت نظارت غربی ها هست
چرا جوانان کشور ایران برنامه ای درست نمیکنند که مانند اینستاگرام تحت نظارت جمهوری اسلامی ایران باشد و از همه مهم تر اینکه بین المللی باشد!؟؟؟
#پاسخ
سلام علیکم،
جهت اطلاع از اینکه اگر بخواهیم مشابه اینستاگرام با این امکانات و جذابیت شبکه اجتماعی بسازیم ، باید به چندین عامل توجه کنیم.
۱) برای ایجاد یک برنامه ماننداینستاگرام، باید دانش فنی و توانایی های برنامه نویسی قوی داشته باشیم. این شامل توانایی هایی مانند طراحی و توسعه سیستم های پایگاه داده، طراحی و توسعه رابط کاربری، امنیت و حفاظت از حریم خصوصی کاربران وسواد رسانه ای بالا و غیره بسیار لازم وضروری است .
۲) ایجاد یک برنامه جدید وجایگزین برای اینستاگرام، نیاز به توجه به نیازهای کاربران و بازار دارد و باید بر اساس این نیازها طراحی شود. به همین دلیل، ایجاد یک برنامه جدید و موفق، نیاز به تحلیل بازار و نیازهای کاربران دارد که ممکن است سخت و هزینهبر باشد.
۳) همانطور که گفته شد ایجاد یک برنامه مشابه اینستاگرام نیاز به سرمایه گذاری قابل توجه دارد. برای جذب سرمایه گذاران، باید یک طرح کسب و کار قوی و جذاب داشته باشیم و نیز قادر به جذب کاربران و تبلیغات کنندگان باشیم،واین به راحتی میسرنیست.
۴) باید توجه داشت که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار پرطرفدار و قدرتمند است و توانسته است جایگاه خود را در بین کاربران جوان سراسر جهان پیدا کند. به همین دلیل، بسیار سخت است که یک برنامه جدید و جایگزین بتواند با اینستاگرام رقابت کند و جایگاه خود را در بین کاربران پیدا کند.
👌اما با این حال امیدواریم ؛ با توجه به توانمندی بالا وتلاش وافر جوانان ایرانی قطعا ممکن خواهد بود....ان شاءالله
🌹 اما در پایان نکتهای که قابل ذکر است این است که همانطور که میدانید متاسفانه اینستاگرام به صورت گسترده در دست نوجوانان جوانان قرار گرفته است،
📣
آنچه مهم است اینکه بدانیم فردی ممکن است با خودکنترلی و سواد رسانه لازم، به کاربری از فناوریهای ارتباطی جدید بپردازد و فرد دیگری با بدون خودکنترلی یا خودکنترلی اندک (ضعیف الایمان)و بدون سواد رسانه لازم، به کاربری از فناوریهای ارتباطی جدید بپردازد.
ولذامتاسفانه اینستاگرام علی رغم فرصتهای خوبی که دارد آسیبهاے گسترده اے را به کاربران خود واردمی کند .از جمله آنها:
⛔️به دست آوردن آزادی عمل در انتخاب منابع فرهنگی مختلف، سرگرمی و گذران فراغت.
⛔️ کاربری از بازیهای دیجیتال،
کلیپها، فیلمها و سریالهای عرضه شده در فضای مجازی، کاربری از زیورآلات و وسایل نمایش داده شده در فیلمها، سریالها و گروههای موسیقی آن سوی آب.
⛔️ اثرپذیری از فرهنگ انتقالی از طریق موسیقی، اثرپذیری از چالشهای نامتعارف مطرح شده در اینستا
⛔️پررنگ شدن مسأله شرطبندی و قمار در ذهن کاربران، اثرپذیری از سلبریتیها، اثرپذیری از بلاگرها، اینفلوئنسرها و شاخهای مجازی به عنوان منابع ارزشی جدید.
⛔️ پا به عرصه نهادن هویتهای حاشیهای در فضای مجازی، اثرپذیری از منادیان پاسداشت ارزشهای غرب در داخل.
⛔️ اثرپذیری از افراد خودشیفته حاضر در فضای اینستا، مواجهه با نمایش ویترین زندگی دیگران در اینستا
⛔️ سطحی شدن دانش افراد با اتکاء به هشتگها
⛔️ تشویق غیرمستقیم کاربران به تجربه گرایی و تجربه همه چیز
⛔️ اتکا به منابع غیرموثق،
⛔️تحول آفرینیهای نامناسب در زبان.
⛔️جایگزینی فعالیتهای فرهنگی سنتی با فعالیتهای فرهنگی غربی.
⛔️ جایگزینی رسانههای غربی به جای رسانههای داخلی
⛔️ استقبال از فرهنگ فمینیستی،
⛔️استفاده از اینستا به مثابه ابزاری برای دور زدن محدودیتهای اجتماعی
⛔️ تحقق آمیختگی فرهنگی در جریان جهانی اندیشیدن.
⛔️ تغییر سبک زندگی از سبک زندگی تکلف مدار به سبک زندگی لاکچری و لذّت مدار
ازجمله این آسیبها است.
https://eitaa.com/joinchat/2009989538C7ed18898b9
#سواد_رسانه
#اینستاگرام