متن شبهه :
جمهوری اسلامی عادت کرده که گنجشک را رنگ کند و به عنوان قناری معرفی کند
این عکسی از هواپیمای کوثر (اف ۵) است که روز گذشته در یک مراسم مجددا به نیروی هوایی ارتش تحویل داده شد و فرماندهان ارتش خیلی تلاش کردند که به مردم بقبولانند که تولید این هواپیما از صفر تا صد بر عهده خودشان بوده و فقط شباهت ظاهر با اف ۵ آمریکایی ۵۰ سال پیش دارد اما در این عکس از نمای نزدیک شماره سریال درب کابین(کاکپیت) و روی صندلی خلبان نام شرکت آمریکایی (نورثروپ)تولید کننده اف ۵ مشخص است و هم چنین نقاشی این هواپیما بسیار سطحی بوده و جاهایی در داخل کابین و لبه های آن رنگ نشده است
فریب کاری از خصوصیات جمهوری اسلامی است.....
پاسخ شبهه:
1⃣ پایگاه «گلوبال فایر پاور» در جدیدترین رده بندی سال ۲۰۱۹، ایران را در میان ۱۳۷ کشور جهان از نظر قدرت نظامی در رتبه چهاردهم قرار داد.
🌐
https://www.yjc.ir/00T0OS
2⃣ گنجشک همان نظامی است که عین الاسد وقتی با موشک نقطه زن سپاه نابود شد اجازه ورود و خروج هیچ خبرنگاری را ندادند
و جدیدا ظاهرا مرگ مغزیهایشان از صد نفر بالا رفته است.
🌐
https://tn.ai/2200643
3⃣ بعد از پایان جنگ تحمیلی و ادامه تحریم های تسلیحاتی علیه کشورمان، برنامه ای برای توسعه هواپیمای رزمی در کشور آغاز شد که پلتفرم پایه برای این طرح، جنگنده اف ۵ بود؛ هواپیمایی ارزان قیمت، به نسبت ساده در کاربری و تعمیر و نگهداری و در عین حال وجود تجربههای زیاد درباره آن در داخل کشور.
4⃣ هواپیمای آموزشی سیمرغ، جنگندههای آذرخش و صاعقه همه در حقیقت قدمهایی خوب و قابل تقدیر بودند که یکی بعد از دیگر در راستای رسیدن به طرح جنگنده بومی برداشته شدند.
5⃣ البته در جریان رونمایی از جنگنده کوثر، اطلاعات جالبی درباره وضعیت جنگندههای قبلی و همچنین درصد بومی سازی در این هواپیمای جدید بیان شده که صداقت و صراحت اعلام آن قابل تحسین است.
6⃣ بر اساس اطلاعات منتشره، کلا ۵ فروند از هواپیمای صاعقه ۱ ساخته شده و میزان بومی سازی در این هواپیما در سال ۱۳۸۸ در حدود ۵۶ درصد بوده است.
7⃣ هواپیمای صاعقه ۲ که تنها ۱ فروند از آن ساخته شده به عدد بومی سازی ۶۵ درصد رسیده و در جنگنده کوثر این عدد به رقم تحسین برانگیز ۸۸ درصد رسیده است یعنی طی کردن روندی منطقی، حرفه ای و مناسب برای تولید کامل ایرانی یک هواپیمای جنگی.
8⃣ شاید بد نباشد برای کسب اطلاعات بیشتر از اینکه، نقطه آغاز یعنی جنگدن هاف ۵ تا رسیدن به جنگنده بومی کوثر چه تفاوتهایی دارد نگاهی به کابین جنگنده صاعقه و مقایسه آن با کابین هواپیمای اف ۵ و سپس کابین هواپیمای کوثر انداخته شود که به نوعی مشخص کننده مسیر طی شده در بخش ارتقاء است.
9⃣ به طور خلاصه میتوان گفت کوثر ایرانی نیز در حقیقت بخشی از همین مسیر است. ابتدا ساخت بخشی از قطعات ساده هواپیمای اف ۵، در پروژه بعدی ساخت کامل بدنه و در پروژه بعدی توسعه سیستم پیشران بومی برای آن تعریف شده و حالا در کوثر شاهد کابینی بسیار پیشرفته به معنای خلاصه ای از تکنولوژیهای مدرن و بومی در تمامی بخشهای این جنگنده هستیم.
🔟 مشخصا کوثر هم نه انتهای راه بلکه به نوعی آغاز ورود ایران به باشگاه خاص و مسیر ساخت جنگندههای پیشرفتهتر و روز دنیا است. توسعه سلاح، رفتن از سطح موتور توربوجت به توربوفن، توسعه رادار آرایه فازی، سامانههای جنگ الکترونیک، پرواز با سیم و رسیدن به پلتفرمهای پنهانکار همه و همه علومی هستند که در طول زمان و با توسعه فناوریها بدست میآید که رسیدن به آن، با گام گذاشتن در پلههای آغازین یعنی ساخت کوثر آغاز میشود.
📌 جهت مطالعه بیشتر👇
🌐
mshrgh.ir/887603
#أَیْنَ_الطّالِبُ_بِدَمِ_الْمَقْتُولِ_بِکَرْبَلاءَ
#لبیک_یا_خامنه_ای
شب چراغ کانال پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
https://eitaa.com/joinchat/1347616802C7ec7d673cb