عدل که دومين اصل اعتقادی در اسلام است از صفاتی است که در بين ديگر صفات خدا سرگذشتی خاص و پرونده‌ای ويژه دارد زيرا اشعری ها که قشر عظيمی از مسلمين اهل سنت را تشکيل مي‌دهند به اين اصل ايمان ندارند و مي‌گويند لازم نيست خداوند عادل باشد و جائز است هر عملی را نسبت بهر کس (هر چند ما آن را ظلم بدانيم) انجام دهد، در برابر اين دسته اماميه و فرقة معتزله هستند که به عدل خداوند معتقدند و مي‌گويند صدور ظلم از آفريدگار بزرگ نادرست و قبيح است، نه خداوند به هيچ موجودی ستم مي‌کند و نه هيچ عمل ناشايست و قبح از او صادر مي‌شود، حسن و قبح همانگونه که درباره انسانهاست در افعال و کارهای خدا نيز راه دارد . ✍️استاد شهید هاشمی نژاد 📚هستی بخش ، ص9 🔻کانال استاد 👇 ❇️ @shahid_hashemi_nejad