عدل که دومين اصل اعتقادی در اسلام است از صفاتی است که در بين ديگر صفات خدا سرگذشتی خاص و پروندهای ويژه دارد زيرا اشعری ها که قشر عظيمی از مسلمين اهل سنت را تشکيل ميدهند به اين اصل ايمان ندارند و ميگويند لازم نيست خداوند عادل باشد و جائز است هر عملی را نسبت بهر کس (هر چند ما آن را ظلم بدانيم) انجام دهد، در برابر اين دسته اماميه و فرقة معتزله هستند که به عدل خداوند معتقدند و ميگويند صدور ظلم از آفريدگار بزرگ نادرست و قبيح است، نه خداوند به هيچ موجودی ستم ميکند و نه هيچ عمل ناشايست و قبح از او صادر ميشود، حسن و قبح همانگونه که درباره انسانهاست در افعال و کارهای خدا نيز راه دارد .
✍️استاد شهید هاشمی نژاد
📚هستی بخش ، ص9
🔻کانال استاد
#شهید_هاشمی_نژاد 👇
❇️
@shahid_hashemi_nejad