🔴
ایتا پدیده انتخابات 1402/
تقابل معنادار «توئیتر» و «ایتا» در انتخابات ۱۴٠۲
🔹 حجم تولید محتوای انتخاباتی در ایتا از ۸ تا ۱۱ اسفند بیش از ۵۰۰ هزار و در توئیتر افزون بر ۷۵۰ هزار بوده است و میتوان تولید محتوای ایتاییها را در حدود ۸۰ درصد توئیتریها در نظر گرفت.
🔹 تلگرام که همواره اولویت دوم کاربران در بزنگاههای سیاسی اجتماعی برای رصد اخبار بوده، در اینجا و با رشد معنادار ایتا، به رتبه سوم نزول پیدا کرده است.
🔹 روبیکا دیگر بستر تولید محتوای انتخاباتی بود که تقریبا نصف تلگرام و دو برابر اینستاگرام، درباره انتخابات محتوا منتشر کرده است.
🔹ایتا را باید به عنوان پدیده انتخابات ۱۴۰۲ و یکی از مهمترین نقشآفرینان مجازی در این انتخابات معرفی کرد
پ.ن:
علت این مسئله، وجود کنش اجتماعی در ایتاست که بیش از سایر شبکههای اجتماعی است/کنشِ جریان ساز، نقش اصلی ایجاد تولید محتواست که در ایتا چنین کنشی امسال در بین کاربران مشاهده شده است.
@shahiddaghayeghi