از بهشتی برای امروز
حکومت بر مدار امام و نفی تحمیل در نظام امت و امامت
#حکومت_هدایتگر_انتخابی
#امت
از نظر
#ایدئولوژی
اسلامی و مبانی عقیده و عمل اسلام،
#حتما
نیاز دارد به
#امامت
. دقت بفرمائید! یک وقتی مکتبی می گوید امت، بدون اینکه به آن
#جهت
بدهد که عمل کند اسلام مى خواهد
#خطوط_كلى
و اصلىِ
#سعادت
را نشان بدهد. مى گويد اى امت! اگر مى خواهيد در مسير الى اللّه گم نشويد و از "مغضوب عليهم و لاالضّالين" نشويد بايد به
#حبل_المتين
و
#عروةالوثقاى
امامت چنگ زنيد. اين امامت تا وقتى كه در حد پيامبر است كه با نشان ويژه و خاص از جانب خدا آمده معين مى شود ، بنابراين گفته مى شود
#امامت_ابراهيم
، امامت موسى، امامت محمد(ص). اينان امام هستند . در دوره پس از پيامبر اسلام (ص)،
#امامان_معصوم
منصوص و منصوب اند ولى با اينكه تعيينى است،
#تحميلى_نيست
.ولى امروز در اين عصر
#غيبتِ_امامِ_معصومِ_منصوبِ_منصوص
، در اين عصر، امامت، ديگر تعيينى نيست؛ تحميلى هم نيست؛ بلكه
#شناختنى
و
#پذيرفتنى
يا
#انتخابى
است. بنابراين
#رابطه_امت_و_امامت
در عصر ما يك رابطه مشخص است . دقت بفرماييد! شناختن
#آگاهانه
و پذيرفتن
#نه_تعيين
و
#نه_تحميل
منبع:
#شهیدبهشتی
، مبانی نظری قانون اساسی ، صفحه۴۰
#نظام_امت_و_امامت
#تداوم_امامت
#حکومت_اسلامی
#حکومت_مکتبی
#حکدمت_ایدئولوژیک
@shahiddotorbeheshti