🔶طلب از خودروسازان و مسائل ارزی، مهمترین موانع قطعهسازی
🔹روزنامه شهرآرا:
🔹۳۵۰واحد قطعهساز خودرو با اشتغال ۱۰هزار نفر و سرمایهگذاری ثابت ۱۱۰هزار میلیارد ریال در خراسان رضوی فعالیت دارند.
👤امری، مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی هیدرولیک سازه در گفتوگو با
#شهرآرانیوز:
🔹اقتصاد جهان به این باور رسیده که دولتها فقط ناظر هستند، نه متصدی؛ بهعبارتدیگر، بازار آزاد باید خودش تنظیمکننده نظام عرضه و تقاضا باشد، اما وقتی وزارت صمت در کشور ما هنوز بر قیمتگذاری دستوری خودرو اصرار دارد، ثمرهاش همین میشود که دست خودروساز در فروش محصولش بسته باشد و بههمینترتیب بر حجم بدهکاریهایشان به قطعهسازان افزوده شود.
🔹وقتی جشن بومیسازی تولید یک مدل خودرو را میگیریم، باید بدانیم این به برکت تلاش قطعهسازان حاصل شده و همکاران ما بودهاند که دانش تولید قطعات برخی خودروها را بهطورکامل یا در حد ۹۰درصد بومیسازی کردهاند. این کارها به نفع اقتصاد کشور است؛ اما حداقلانتظار نیز آن است که وزارت صمت دست از قیمتگذاری دستوری بردارد تا قدرت فروش خودروسازان نیز افزایش پیدا کند و بتوانند بهتدریج، بدهیهای سنگین به قطعهسازان را تسویه کنند.
👤شکورزاده، مدیرعامل شرکت قطعه سازی پیروز در گفتوگو با
#شهرآرانیوز:
🔹بیش از ۲۰درصد از نیاز صنعت خودروسازی کشور از استان ما تأمین میشود که نشان از بازدهی بیشتر صنایع خراسان رضوی نسبت به سایر واحدهای همکار دارد.
🔹باوجود شهرت صنایع استان به کیفیت، تنوع و گستردگی تولید قطعات خودرویی، واقعیت تلخ آن است که سیر مشکلات بهجای بهبود در سالهای اخیر...