معاون شهردار کاشان مطرح کرد
🔹
حفاریهای غیراستاندارد ادارات خدمترسان، چالش مدیریت شهری در بهسازی معابر است
▫️معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان گفت: اجرا و حفر غیراستاندارد ترانشه و ترمیم غیراصولی آن توسط ادارات خدمترسان و همچنین مشکلات زیرساختی از جمله چالشهای مدیریت شهری در زمینه بهسازی معابر محسوب میشود.
▫️محمدرضا قنبری با اشاره به معضلات گوناگون در معابر از جمله نشست و فرورفتگی و...، علت ایجاد آن را علیرغم بهسازی مستمر معابر، برخی عملیات ادارات خدمترسان در کنار بعضی عوامل محیطی و زیرساختی دانست.
▫️وی خاطرنشان کرد: علت برخی از این نشستها حفاری توسط ادارات خدمات رسان بوده که بدلیل عدم اجرای اصولی و فنی دتایل اجرایی پرکاری ترانشه بعد از اقدامات اجرایی به وجود میآید.
▫️معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان، با یادآوری ماده 9 فصل پنجم قانون نحوه هماهنگی و صدور مجوز حفاری در سطح شهرهای کشور گفت: کلیه سازمان های حفاری کننده موظفند پس از اقدامات فنی و اجرایی خود در کانال حفاری شده آن را با رعایت جزییات و اصول استاندارد، ترمیم و فشردهسازی کنند.
▫️قنبری، ضمن اشاره به ضرورت تراکم 85 درصدی زمین طبیعی و 90 درصدی لایههای خاکریز افزود: بر اساس این ماده قانونی در انجام فرآیند ترمیم، حداقل تراکم آخرین لایه خاکریز به ضخامت 15 سانتی متر باید 95 درصد بوده و در انتها با آسفالت نرمه روکش گردد.
▫️وی با تأکید بر اینکه رعایت این جزییات و اصول فنی برای کلیه ادارات خدمات رسان الزامی است تصریح کرد: چنانچه هرگونه قصوری در این زمینه رخ دهد سازمان حفار باید نسبت به ترمیم مجدد آن اقدام نماید.
▫️قنبری، بروز حادثه در تأسیسات مجموعههای خدمترسان را مشکل دیگری در این زمینه دانست و افزود: این حوادث که عمدتا ناشی از عمر بالای تأسیسات این مجموعههای خدمت رسان است، عملیات حفاری را برای ادارات ناگزیر میکند اما به هر حال مشکلات عدیدهای در زمینه ترمیم و بهسازی معبر ایجاد میشود.
▫️وی به علل جغرافیایی و اقلیمی نظیر موضوع قنوات به عنوان عامل دیگری در بروز نشستها اشاره کرد و گفت: اقلیم کویری کاشان و قنوات زیاد موجود که به صورت غیر اصولی توسط افراد سودجو پر شده است، به مرور زمان دچار نشست شده و طبیعتا عامل دیگری در بروز آسیب به معابر شهری میشود.
کانال شهرداری کاشان:
📲
@shahrkashan