بسم الله الرحمن الرحيم قسمت دوم : پس از انتخاب خودت و بروز آثارش ، نگویی پس چرا اینطوری شد؟! امام خامنه ای :انتخابات مجلس شورای اسلامی یک فرصتی است برای ورود افکار جدید راه های نو در چرخه تصمیم گذاری کشور تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور افکار نویی می آید بخصوص اگر چنانچه ان شاءالله بعد عرض خواهم کرد آدمهای درست و حسابی را بتوانیم پیدا کنیم و آنها را انتخاب بکنیم؛ این تأثیر می گذارد و حرفهای جدیدی وارد چرخه تصمیم گیری کشور و تصمیم سازی کشورخواهد شد ومی توانند برای حل مشکلات کشور راههای تازه ای ارائه کنندچاره اندیشی کنند و حرفهای کارشناسانه ای بزنند. نکته ای بسیار مهم در انتخاب نماینده برای این دوره : الزامی ندارد که نامزد انتخاباتی حتماً دارای سوء سابقه مدیریتی و یا اهل رشوه رانت ... و یا غیر ولایی و بی تقوا باشد تا به او رأی ندهیم؛ برخی افراد بسیار موجهی نیز هستند اما دیگر با نیازهای امروز و فردای این ملت و مملکت انطباقی ندارند. نامزدی که سی یا حتی چهل سال در مناصب گوناگون خدمت کرده، رئیس یا دست کم معاون بوده تمامی امکانات لازم را در اختیار داشته و هر چه در چنته داشته بروز داده دیگر فکر نو طرح نو و حرف تازه ای ندارد که وارد چرخه تصمیم گیری نماید. نباید فرصت خود را بسوزانیم اجازه دهیم که با انتخاب ،خودمان تحولی نو ایجاد گردد. پس نمایندگانی جوان مؤمن انقلابی ولایی متخصص و مدبر را به مجلس بفرستیم. امام خامنه ای : انتخابات همین چند روز دیگر است؛ نعمت الهی و امتحان الهی است.سابقه دلبستگی و انفعال در مقابل دشمن هم بایستی یک نقطه منفی به شمار بیاید و مردود به حساب بیاید کسانی که این سابقه را دارند که در مقابل دشمن منفعلند در مقابل دشمن قدرت ایستادگی ندارند اعتماد به نفس ندارند اینها انصافاً برای نمایندگی این ملت مناسب نیستند. دفع افسد به فاسد انتخاب بد به جای بدترین دروغ و فتنه ای بزرگ و شکننده است این رهنمودهای روشن امام برای کیست؟ بسیاری از نیروهای فهیم مؤمن و انقلابی نیز به فتنه ای بزرگ شکننده و پشیمان کننده ای مبتلا شده اند وقتی از آنها می پرسید که چرا به فلانی به رغم سوء سابقه مدیریتی عطش قدرت و مواضع نادرستش در گذشته رأی می دهید؟! با ژستی حکیمانه می گویند: دفع افسد به فاسد می کنیم یعنی اقرار دارند که به شخص فاسدی رأی میدهند البته همین فاسد وقتی متکی به رأی مردم بر مستند نشست خودش افسد می شود نه این که اصلاح شود ما بین بد بدتر و بدترین گیر نکرده ایم و به حکم عقل و شرع مکلف و موظیم که بین خوبها ، خوب ترین (اصلح) را انتخاب کنیم انتخابات برای همین است. مواضع و سوابق آن فاسد مورد نظر را نگاهی بیندازید تا معلوم شود فرق زیادی با افسد ندارد.(پایان)