بسمه تعالی معنا و مفهوم چیست؟؟؟؟؟؟، ‼️گاهى بعضى از مسيحيان از ما ایراد میگیرند، اونها میگن: اگر ما مسيح (عليه السلام) را ابن الله(فرزند خدا) مى گوئيم درست مانند آن است كه شما به امام حسين (عليه السلام) ثارالله و ابن ثاره (خون خدا و فرزند خون خدا) مى گوئيد و يا در پاره اى از روايات به على (عليه السلام) اطلاق شده است در پاسخ میگوییم؛ ❇️اولاً اين اشتباه بزرگى است كه بعضى «ثار» را «خون» معنى كرده اند، 📖زيرا ثار هيچگاه در لغت عرب به معنى خون نيامده است بلكه به معنى « » است، (در لغت عرب به خون، « » اطلاق مى شود) 👈بنابراين «ثارالله» يعنى اى كسى كه خونبهاى تو متعلق به خدا است واو خونبهاى تو را مى گيرد،👉 در ادامه خطاب به امام حسین (ع) با لفظ ثارالله میگوییم👇👇 ❇️يعنى تو متعلق به يك خانواده نيستى كه خونبهاى تو را رئيس خانواده بگيرد و نيز متعلّق به يك قبيله نيستى كه خونبهاى تو را رئيس قبيله بگيرد 🔸 تو متعلق به جهان انسانيت و بشريت مى باشى، 🔸تو متعلق به عالم هستى و ذات پاك خدائى، 🔹 بنابراين خونبهاى تو را خدا بايد بگيرد، و همچنين تو فرزند على ابن ابيطالب هستى كه شهيد راه خدا بود و خونبهاى او را نيز خدا بايد بگيرد🔹🔹🔹🔹🔹 ❇️ثانياً اگر در عبارتى در مورد مردان خدا تعبير مثلا به شود قطعاً يك نوع تشبيه و كنايه و مجاز است، ‼️ولى آيا هيچ مسيحى واقعى حاضر است بودن مسيح را يك نوع مجاز و كنايه بداند ؟؟؟ ❌مسلماً چنين نيست زيرا منابع اصيل مسيحيت ابن را به عنوان «فرزند حقيقى» مى شمرند و مى گويند: 👈اين صفت مخصوص مسيح (عليه السلام) است نه غير او، واينكه در بعضى از نوشته هاى سطحى تبليغاتى مسيحى ديده مى شود كه ابن الله را به صورت كنايه و تشبيه گرفته اند بيشتر جنبه عوام فريبى دارد🔹🔹🔹🔹 📖براى روشن شدن اين مطلب عبارت زير را كه نويسنده كتاب قاموس مقدس در واژه خدا آورده با دقت توجه كنيد: 👈«ولفظ پسر خدا يكى از القاب منجى و فادى ما است كه بر شخص ديگر اطلاق نمى شود مگر در جائى كه از قرائن معلوم شود كه قصد از پسر حقيقى خدا نيست. » پس دوستان ، از ثارالله گفتن ما و ابن الله گفتن مسیحیت تفاوت زیادی هست که در مورد آن توضیح داده شد، رفرنس؛ قاموس مقدس طبع بيروت صفحه ۳۴۵ تفسير نمونه جلد ۴ صفحه ۲۲۹ خسته نباشید 🌕پایان نشست🌕