❌ شبهه ۱۰۵۴ واکنش آقامیری به حمله به سلمان رشدی خبیث: ترور کردن کسی که به پیامبر یا امیرالمومنین اهانت کرده جائز نیست. روایت از کتاب کافی ج ۷ ص ۳۷۵ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi بازهم آقامیری و باز هم عطش جلب توجه با زیر سوال بردن مسلمات (خالف المشهور تشهر) پیش از هر چیز سواد و روش علمی ایشان را یادآور می شوم که در این شبهه افکنی اولاً برای فهم و ترجمه یک لغت عربی به لغت نامه دهخدا استناد کرده است!! و ثانیاً بیش از ده روایت در جواز مجازات هتاکان به پیامبر را رها کرده و یک روایت ضعیف السندی که در مقصود وی دلالت هم ندارد، ملاک اظهار نظر خود قرار داده است. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!! اما اشکالات استدلال عالمانه ایشان از این قرار است 1- همانطور که اشاره شد روایت مذکور مرسل یعنی بدون سند است و بنابراین حجت نیست. 2- روایت عامدانه یا جاهلانه غلط ترجمه شده است. در روایت مذکور آمده است: شخصی به امیرالمومنین اهانت می کند من می توانم او را بکشم؟ حضرت می فرمایند: «الاسلام قید الفتک» جناب آقامیری این عبارت این طور معنا کرده که حضرت می گویند اسلام ترور را ممنوع کرده است. در حالیکه که نه «قید» به معنای ممنوعیت است و نه «فتک» به معنای ترور. قید به معنای محدودیت است و فتک به معنای کشتن کسی با فریبکاری؛ الفَتْك، و هو الغَدْر (مقاییس اللغه ج 4 ص 471 همچنین ببینید: النهایه ج 3 ص 409 و ). (در صدر روایت هم کلمه جار آمده که احتمالا به معنای پناهنده باشد همانطور که احتمال می رود به معنای همسایه باشد). به هر حال اگر کلاً کشتن فرد هتاک ممنوع بود، امام صادق در ادامه به به راوی نمی‌گفتند: این کار تو نیست و دیگری آن را انجام می‌دهد و در انتهای روایت هم آمده که چنین می‌شود یعنی فرد توهین کننده به سزای عملش می‌رسد. پس معلوم می شود علت نهی امام این بوده که توهین کننده به نوعی در پناه راوی بوده است (همانطور که از کلمه جار در ابتدای روایت و خود کلمه فتک فهمیده می شود) ثالثا احادیث متعددی (هم در کتب شیعه و هم کتب اهل سنت) وجود دارد که حکم کسی که به پیامبر اهانت کرده مرگ است و هرکسی می‌تواند آن را اجرا کند. (به طور نمونه بگیرید: وسائل ج 28 ص۲۱۱) دستور پیامبر به قتل کعب الاشرف (فروع کافی ج 7 ص 267) و چند نفری که در جریان فتح مکه از عفو عمومی استثنا شدند (سیره ابن هشام ج 2 ص 8) معروف است. رابعاً در خصوص سلمان رشدی ملعون، حاکم شرع اسلام یعنی فرد واجد صلاحیت برای صدور حکم (امام خمینی و سپس مقام معظم رهبری) حکم او را صادر کرده و اجازه اجرا به هرکس توانایی انجام آن را داشته باشد داده‌اند. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06