♦️ ابهامی که برخی در جامعه ی مذهبی هر چند وقت یک بار مطرح میکنند
🔸 بالاخره اسلام سیاسی است یا آنگونه که هیئت های سکولار میگویند "ایران و حکومتش را به حال خودش رها کنیم" ؟؟!!
🔸 آیا هیئت های سکولار آخرین تیر ترکش جدا کردن مذهبی ها از "هویت ملی" هستند؟
🔺چند روز قبل بحثی بین مذهبیها به بهانهی یک توئیت از یکی از ذاکرین اهل بیت بالا گرفت. حرفی که آن ذاکر اهل بیت با ادبیاتی نه چندان درست مطرح کرده بود خلاصهاش این بود که مذهب را درگیر سیاست نکنید و دین سیاسی نیست و چیزهایی از این دست...
اگر کلمهای به نام ایران برای ما مهم باشد، پرداختن به این ابهام که آیا دین ما سیاسی است یا نه از جهاتی فوقالعاده ضرورت دارد.
🔺 به یک سوال فکر کنید:
اگر با جامعه ای مذهبی و حکومتی مذهبی رو به رو باشیم ، چه طور میتوان چنین جامعه و چنین حکومتی را زمین زد؟
شاید یکی از راهها این باشد که به جامعهی مذهبی توضیح دهیم که دین شما با سیاست ارتباطی ندارد و مذهب مسئله ای شخصی است.
وقتی این برای جامعهی مذهبی جا افتاد، حاکمیت مذهبی، تودهی وفادار به خود را از دست میدهد.
وقتی تودهی وفادار را از دست داد حاکمیت تضعیف میشود و اگر حاکمیت تضعیف شود ، چنانچه دو کلمهی ایران و دین به هم گره خورده باشد هم ایران زمین خواهد خورد و هم دین ...
اگر ذره ای در این مسئله شک دارید به ناآرامیهای سال گذشته نگاه کنید. توحشگران نه به پرچم ایران رحم کردند و نه به پرچم امام حسین (ع)
مسئله ی اصلی در حال حاضر برای دشمنان ایران این است که جامعه ی مذهبی را با پروژهی اسلام سکولار به لحاظ دینی بیهویت کند.
آن مردمی که دینش از سیاستش جدا بشود ، در مملکتی که حفظ پرچم سه رنگش بین بحرانها ضرورت دارد ، هویت ملی خود را هم از دست خواهد داد.
🔺 رهبر ایران از آنجا که ضرورت این مهم را احساس میکند ، در سالهای قبل به بهانهی غدیر هشدارهایی را در همین خصوص داده و به این شبهه دقیقا پاسخ میدهد.
مراجعه به سخنرانی سال 1393 ایشان درباره غدیر یک نمونه است.
آیت الله آنجا میگوید:
آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصى زندگى افراد و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند جوابشان مسئلهى غدیر است.
🔺 متن فوق دقیقا پاسخ به ابهامی است که در روزهای اخیر به بهانه توئیت یکی از ذاکرین اهل بیت در افکار عمومی مطرح شده است.
ایشان در همان سال که اوج بیان این شبهات بوده در سخنرانیی دیگر به این اشاره میکند که
" دو حقیقت، یعنى حقیقت نصب امیرالمومنین بهعنوان امامت بعد از پیغمبر، و مسئلهى پرداختن به حکومت و سیاست و امامت و ادارهى امت بعد از پیغمبر، در مسئلهى غدیر وجود دارد."
🔺شاید این مسئله که آیا دین را سیاسی بدانیم یا ندانیم یا بین مذهب و سیاست ارتباطی هست یا نه برای برخی مهم به نظر نرسد. اما واقعیت این است که برای زدن ایران باید هویت ملی تمام ایرانیان نابود شود.
آن کسی که غیر مذهبی است یک جور ، کسی هم که مذهبی است از طریق ترویج اسلام غیر سیاسی و هویت های سکولار...
غدیر دقیقا اثبات این مهم است که اسلام سیاسی است.
🔺 امروز اسلام و ایران در یک مسیرند.
ما نباید اجازه بدهیم هیئت های سکولار ، جامعهی مذهبی را از هویتِ ملی تهی کرده و جوانان مذهبی را به ناکجاآبادِ
"ما سینه ی خودمان را بزنیم ، آنها هم پرچم ایرانشان را حفظ کنند" هدایت کنند....
حسین و ایران امروز منطبق بر هم اند. حضرت حسین اگر قرارگاهی در آخرالزمان داشته باشد آن قرارگاه امروز قطعا ایران است.
🔺 برخی عزیزان مذهبی، برخی ذاکرین اهل بیت و برخی از دوستان امروز دچار التقاط شدهاند.
هم آنها که دچار التقاط شدهاند باید برای یافتن پاسخ ابهامات خود کاری کنند و هم آنها که میدانند این برادران به چه مسیری افتادهاند باید دلسوزانه برای دیگر برادران دینی فکری کنند....
🔺 تعارف را باید کنار گذاشت.
هویت ملی ما و هویت دینی ما در خطر است.
ما باید برای حفظ این دو بجنگیم.
این درس را اگر مذهبیهای این جامعه از غدیر نگرفته باشند، بازی را از ریشه غلط فهمیدهاند...