شمارش معکوس ظهــ🌼ــور: ‼️⚠️ ⚠️‼️ 🔴می گویند نهم ربیع الاول مصادف با خلیفه دوم است. 📚 در حالی که منابع تاریخی_روایی شیعه و سنی تاریخ مرگ خلیفه را ذی الحجه می دانند. 🔴تاریخ دقیق مرگ عمر بن خطاب : 🔷🔹طبق منابع تاریخی عمر بن خطاب ( خلیفه دوم ) در بیست وششم ذی الحجه ترور شد و بعد از حدود سه روز درگذشت. بنابراین وی در آخر ذیحجه یا اول محرم درگذشته است. این مطلب را همه ی مورخان اعم از شیعه و سنی در آثار خود آورده اند. لذا مراسم عمرکشان ( عید زهرا ) که عده ای در ماه ربیع الاول برگزار می کنند اساسا با تاخیر حدود روز انجام می شود و از نظر تاریخی با اشکال مواجه است. برای اطمینان می توان به منابع تاریخی زیر مراجعه کرد که به اتفاق همین مطلب را بیان کرده اند: 📚منابع تاریخی شیعه : 🔹1.تاریخ الیعقوبى ج2 ص 159 قرن: سوم مولف شیعه است. 🔸2.تاریخ یعقوبى/ترجمه ج2 ص 49 قرن: سوم مولف شیعه است 🔹3.التنبیهوالإشراف ص 250 قرن: چهارم مولف شیعه است 🔸4.مروجالذهب ج2 ص 304 قرن: چهارم مولف شیعه است. 🔹5.مروجالذهب،ج2،ص:321 قرن: چهارم مولف شیعه است. 🔸6.الفتوح ج2 ص:323 قرن: چهارم مولف شیعه است. 🔹7.مسارّ الشیعه اوایل قرن پنجم مؤلف : شیخ مفید (ره) پیشوای بزرگ شیعیان ( که خوشبختانه نسخه خطی این کتاب ایشان با دستخط خودشان هم اکنون موجود است و در آن مرگ عمر در ذی الحجه ذکر شده است. 🔶🔸 می دانیم که شیخ مفید(ره) از نظر عظمت علمی و تقوایی در حد عالی هستند تا جایی که طبق عقیده رایج به دریافت نامه از امام عصر(عج) مشرف شده اند.) 📚منابع تاریخی دیگر: 🔹8.الإمامةوالسیاسة ج1 ص 39 قرن: سوم مذهب مولف : سنی 🔸9.المعارف ص 183 قرن: سوم مذهب مولف : سنی 🔹10.أنسابالأشراف،ج10،ص:417 قرن: سوم مذهبِ مولف : نامعلوم 🔸11.الطبقاتالکبرى،ج3،ص:258 قرن: سوم مذهب مولف : سنی 🔹12.تاریخالطبری،ج4،ص:191 قرن: چهارم مذهب مولف : سنی ‼️سایر منابع جهت اختصار ذکر نمی شود. اما بد نیست بدانیم که علمای متقدّم شیعه بر اینکه عمر در ذیحجه کشته شده اتفاق نظر داشته اند و حتی علامه مجلسی(ره) هم به این امر اعتراف دارد.(ر.ک.بحارالانوار، ج31، ص 118 ) گرچه مجلسی(ره) خود سعی کرده اند به هر قیمت شده نهم ربیع الاول را تایید فرمایند!! 🔷🔹(بعید نیست ایشان که در عصر صفوی می زیستند از سوی حکومت تحت فشار بوده اند و لذا با کمال تعجب به روایتی که از نظر سندی کاملاً ضعیف است استناد کرده ، اجماع مورخان شیعه و سنی را به کناری نهاده اند! روایتی که ایشان به آن استناد کرده اند از طریق دو راوی مجهول الهویه به احمد بن اسحاق قمی(ره) منسوب شده که سند و متن آن بسیارِ ضیعف است.) 🔶🔸ابن ادریس حلی (صاحب سرائر) درباره تاریخ نهم ربیع می گوید: مَنْ زَعَمَ أَنَّ عُمَرَ قُتِلَ فِیهِ فَقَدْ أَخْطَأَ بِإِجْمَاعِ أَهْلِ التَّوَارِیخِ وَ السِّیَرِ ( هر کس بپندارد عمر در نهم ربیع کشته شده به اجماع صاحبان کتب تاریخ و سیره در اشتباه است.) سپس وی تاریخ ذیحجه را صحیح دانسته،می فرماید: الإجماعُ حاصلٌ مِن الشیعةِ و أهلِ السنّةِ على ذلک.( شیعه و سنی بر آن اتفاق نظر دارند. )ر.ک. بحارالانوار، ج31، ص 119 ⚠️‼️حال باید تفکر کنیم چرا در روز امامت امام 12 شیعیان عده ای با تحریف تاریخ سعی دارن این روز را با لعن و اختلاف تخریب کنند؟!! این کار ها مانع ظهور است ان هم در روز امامت که اهل سنت بیان برای تلافی به امام ما توهین کنن! لعنت خدا بر کافران وهابی و داعشی و شیعه انگلیسی !!! ➖➖➖🔹🔷🔶🔸➖➖➖ @shomareshmakooszohor