دیدار معلمان با رهبر انقلاب 🔻رهبر انقلاب: از دانش‌آموزان بپرسید رونالدو را می‌شناسند یا مرحوم کاظمی‌آشتیانی! 🔹ما بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای هویت ملی شود. مهم‌تر از علم‌آموزی یا لااقل در حد علم‌آموزی این است که او احساس هویت کند، یک انسان با هویت ساخته شود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا کند. 🔹از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا شود؛ این چیزی است که امروز وجود ندارد. اسم مرحوم آقای کاظمی آشتیانی را آوردند، شما بین بچه‌های مدارس‌تان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد جوان داشت می‌شناسند و چند درصد رونالدو را می‌شناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمی‌شناسیم؟ 🔹این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که می‌گوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشته‌ علمی را، گذشته‌ سیاسی را، گذشته‌ بین‌المللی را بشناسند. 🔻رهبر انقلاب: رتبه‌های بالای کنکور باید معلم شوند 🔹ما از لحاظ کمیّت معلمان دچار مشکلیم. گزارشی که به من دادند این است که الان حدود هفتاد هزار معلم ما در شرف بازنشستگی‌اند، در حالی که حدود نصف این جمعیت را می‌توانیم جذب کنیم. 🔹مشکل بزرگی است، باید روی این قضیه کار کرد. کیفیت معلم هم مهم است. کیفیت سواد و درس و علم و... این جور نباشد که رتبه‌های پایین کنکور بروند سراغ این قضیه. 🔹ترتیبی بدهید که رتبه‌های بالای علمی بیایند و از لحاظ اخلاقی، تربیت اخلاقی، تربیت دینی، تدین، دین‌باوری قوی باشند. 🔻رهبر انقلاب: سَنَد خوب داریم؛ بروید دنبال عمل جدی 🔹از آقای وزیر محترم تشکر می‌کنم. در صحبت‌های ایشان نکات خوبی بود که ذکر کردند، هم تصمیم‌هایی که گرفتند و هم سندهایی که تنظیم شده است. 🔹منتها یک نکته را من به ایشان و همه‌ مجموعه‌ ستادیتان عرض کنم. ما از لحاظ تصمیم خوب و قانون خوب و سند خوب هیچ کمبودی نداریم. در کشور هر چه دلتان بخواهد ما تصمیم‌های خوب و سندهای خوب و مانند این‌ها داریم. 🔹مهم این است که به این تصمیم‌ها عمل شود. این را دنبال کنید. ایجاد قرارگاه کار آسانی است لکن ادامه‌ کار این قرارگاه‌ها و خروجی این قرارگاه‌ها خیلی مهم است. بروید دنبال عمل جدی و مجاهدانه. 🔻 رهبر انقلاب:دانش‌های بی‌فایده‌ای که در دبیرستان‌ها و دبستان‌ها تدریس می‌شود را شناسایی و حذف کنید/ علم باید بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند 🔹 الان در دبیرستانهای ما و شاید در دبستانهای ما دانشهایی تدریس میشود که هیچ فایده‌ای به حال امروز و آینده‌ی این دانش‌آموز ندارد. یک چیزهایی است که ذهنیاتی است که یادشان هم میرود. در هیچ مسئله‌ی زندگی به اینها کمک نمیکند در پیشرفت علم به اینها کمک نمیکند اینها را شناسایی کنید حذف کنید. 🔹علم نافع آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند. استعداد او را شناسایی کند آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد آن استعداد را شکوفا کند اینها علم نافع است. ۱۴۰۱/۲/۲۱