اهمیت تولید ملی و مشارکت عمومی یکی از وظایف رسانه‌ها و ظرفیت‌های تبلیغی کشور، تبیین شعار سال می‌باشد که با فرهنگ سازی و ترغیب جامعه به مشارکت در عرصه توسعه اقتصادی، امکان‌پذیر است. یکی از آفت‌هایی که در حوزه اقتصادی در جامعه ما وجود دارد، فقدان روحیه کارآفرینی، سخت کوشی و میل به مصرف گرایی می‌باشد. در جامعه‌ای که افراد تعهد بالایی به قناعت و پرهیز از تجمل گرایی داشته باشند سرمایه‌های اقتصادی بیشتری، نسبت به جامعه‌ای که میل به مصرف بیشتر و تجمل گرایی دارند، فراهم می‌شود.در این زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی، نقش محوری در فرهنگ سازی و ترغیب جامعه به مشارکت جویی در عرصه توسعه اقتصادی کشور دارد. رسانه‌ها می‌توانند از طریق فرهنگ سازی صحیح، انگیزه لازم را در میان مردم برای حضور در عرصه اقتصادی، اصلاح سبک زندگی و پرهیز از اسراف ایجاد کنند و فرایند توسعه اقتصادی، سریع‌تر انجام شود. در واقع اقتصادی می‌تواند به طور ریشه‌ای پیشرفت کند که بنیان آن مردمی باشد. ✍طیبه خسروشاهی ——————— با ما همراه باشید! 👇🏻 🌐 @SIASILAND