پيروان واقعى انبيا، از كيفرهاى دنيوى نيز بيمه هستند. «الاّ ال لوط»
- مخالفت همسر لوط با او، بهترين دليل بر اختيار انسان است و اينكه انسان محكوم و مجبور محيط نيست. «الاّ امراته»
- وابستگى اقتصادى دليل وابستگى فكرى و فرهنگى نيست. (همسر لوط از نان لوط مى خورد، ولى ضد او فكر مى كرد)
- در مكتب انبيا، اصل ضابطه است. نه رابطه. لذا همسر پيامبر نيز به قهر الهى گرفتار مى شود. «الاّ امراته انها لمن الغابرين»
(پيوندهاى خانوادگى نبايد مانع اجراى اهداف الهى باشد)
- در ازدواج هاى انبيا نيز ناكامى بوده است. «الاّ امراته»
- حساب مردان خدا، از حساب بستگان نااهل واطرافيان جداست. «الاّ امراته»
- قهر و عذاب الهى، طبق حساب وبرنامه است. «قدّرنا»
- سنّت خداوند در قهر تبهكاران، خودى يا بيگانه، زن يا مرد، مشهور يا گمنام نمى شناسد. «انّها لمن الغابرين»
- انبيا، از پيش خود علم غيب ندارند. (حضرت لوط، فرشتگان را نشناخت) «قوم منكرون»
سوره حجر آیه ۵۹الی۶۲👆📜