💐💐💐💐💐💐💐💐💐 اگر اشکال کنید که امامان ما در زمان حضورشان جز بر مبنای قواعد ظاهری حکم نمی کردند، و به عبارت دیگر: آنان روی قواعدی که علماء در زمان غیبتشان حکم می کنند حکم می کردند. پس چگونه ادّعا می شود که مقتضای لطف الهی تعیین و نصب امام است تا بر مبنای حقّ و واقعیّت ها حکم کند؟ 💐💐💐 میگویم: این روش به خاطر مانعی بود که از ناحیهء مردم وجود داشت، چنانکه مانع ظهور امام نیز از طرف مردم است. پس در این صورت هیچگونه اعتراضی بر آنان وارد نیست و به هیچ وجه نباید خیال کرد که این امر با لطف الهی متناقض است. دلیل بر این مدّعی روایاتی است که از خود ایشان وارد شده و تصریح می کند که چنانچه ریاست و خلافت به طور کامل به آنان واگذار می شد و در تصرّفات، دستشان باز می بود، به حكم آل داوود حکم میکردند و احکام واقعی را برای مردم آشکار می ساختند. از جمله روایتی است که در اصول کافی از ابوعبيد است که حضرت ابو عبد الله صادق «ع» فرمود: ای ابوعبیده! هرگاه قائم آل محمد بپاخیزد، به حکم داوود و سلیمان حکم می کند و از بیّنه و شاهد نخواهد پرسید. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @tabyinchannel @daneshgahevelyat