4. راهبردهای آموزشی متعدد
دانش آموزان زمانی بیشترین درگیری و پویایی را در کلاس درس و یادگیری شان دارند که شیوه های آموزشی متعددی وجود دارد.
باید از استفاده تنها یک روش آموزشی (مانند سخنرانی) که باعث ایجاد جو یکنواخت در کلاس درس می شود جلوگیری شود. بجای آن، ترکیبی از فعالیت های یادگیری برای ارائۀ محتوا و توسعۀ مهارت ها ضروری است.
راهبردهای متعدد می تواند شامل روش های قدیمی تر مانند بحث های گروهی تا ایفای نقش، از ایستگاه های یادگیری تا تمرین های جنبشی یا حرکتی شود.
راهبردهای آموزشی متعدد می تواند باعث درگیر نگه داشتن دانش آموزان در برنامه درسی شان شود و همچنین برآورده کنندۀ نیازهای دانش آموزانی با سبک های یادگیری مختلف می شود.