💫🪷💫🪷💫🪷💫🪷💫🪷💫 🌐ادامه بحث کلاسهای چندپایه 🟣 نکاتی برای مدیریت مؤثر در کلاسهای چندپایه 💠 این جمله ی اساسی و زیبا را تکرار می کنم؛معلم قبل از آن که به ذهن دانش آموزان راه یابد،ابتدا باید به دل❤️ آنها راه یابد.دانش آموزان تنها زمانی می توانند درست فکر کنند🤔 که ابتدا درست احساس کنند.💯💫⬅️ ما باید شرایطی را به وجود بیاوریم که بچه ها معلم خودشان را، همکلاسی هایشان را دوست داشته باشند.☘️ این نیاز فطری بچه هاست اگر به این نیاز پاسخ داده شود،بچه ها آرامش خواهند داشت/دوست دارند به مدرسه بیایند و کنار همدیگر باشند/از همدیگر مطلبی یاد بگیرند و...🌱 ♦️باید توجه داشته باشیم دانش آموزی که در کلاس توانایی بالاتری دارد نباید دچار غرور شود،منِ معلم باید با او صحبت کنم ،مثلا با دانش آموزی که استعداد ریاضی بالایی دارد اما حاضر نیست به هم کلاسیش که در ریاضیات ضعیف است کمک کند ، می توانیم این گونه صحبت کنیم: مرتضی جان! استعداد خوب ریاضی که تو داری نعمتی هست که خدا به تو داده،تو باید قدرشناس این نعمت خدا باشی،می دونی خدا خودش قول داده وقتی یه نعمتی به شما دادم اگر شکر کنید نعمتم رو افزایش می دم؟می دونی شکر این نعمت خدا چیه❓این که بتونی به دوستت کمک کنی☘️ من در مقام یک معلم باید روابط دوستی و صمیمیت بچه ها را تقویت کنم این که قلبا بپذیرند هر چه در توان دارند برای دوستشان به کار بگیرند.🌿 💠پس در یک کلاس چندپایه  در راستای تحکیم دوستی بین بچه ها معلم ممکن است بگوید : بچه ها! نظرتون چیه فردا صبحونه تون رو بیارید توی مدرسه ممکن است این معلم حدوداً ۱۲ دانش آموز داشته باشد،صبح یک سفره پهن می کنند،همه ی دانش آموزان کنار هم غذایی را که آوردند روی سفره می گذارند،صبحانه شان را میل می کنند و به کلاس می روند،همین که در کنار همدیگر غذایی را صرف می کنند،دوستی و صمیمیت را بین بچه ها افزایش می دهد و...💐🌱 🍏🍎 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar