#آیین_نامه_ارزشیابی_پیشرفت_تحصیلی_و_تربیتی_دوره_ابتدایی
ماده ۱
ارزشیابی تحصیلی_تربیتی در دوره ی ابتدایی با توجه به اهداف دوره و اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از طریق جمع آوری، طبقه بندی، تحلیل و تفسیر اطلاعات برای تشریح وضعیت تلاش، پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در کلاس، مدرسه و خارج از آن (نظام مکمل و فوق برنامه) با اهداف زیر انجام می گیرد:
۱) اصلاح، بهبود و ارتقا فرآیند یاددهی_یادگیری در کلاس، مدرسه، مراکز مکمل مدرسه و خارج از آن به ویژه از طریق افزایش تعامل موثر و سازنده بین معلم و دانش آموز.
۲) شناسایی و پرورش استعداد ها، توانایی ها و علایق دانش آموزان با تکیه بر استعداد های برتر هر یک از آنان.
۳) توجه و کمک به رشد متعادل و همه جانبه شخصیت دانش آموزان.
۴) آگاه ساختن دانش آموز و اولیا وی از فرآیند پیشرفت تحصیلی_تربیتی و جلب مشارکت آنان برای بهبود عملکرد دانش آموز.
۵) ایجاد زمینه ی مناسب به منظور تقویت انگیزه ی يادگيری و پرورش استعداد های برتر دانش آموزان از جمله خلاقیت و نوآوری و ایجاد خود ارزیابی در دانش آموزان.
۶) تصمیم گیری در مورد ارتقا دانش آموزان به پایه ی بالاتر با حصول اطمینان از میزان تحقق اهداف آموزشی_تربیتی در چارچوب مقررات مربوط
۷) تولید اطلاعات برای ارزیابی، اصلاح و تقویت برنامه ها و روش های آموزشی تربیتی
✅جهت سفارش
#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar