ماده ۱ ارزشیابی تحصیلی_تربیتی در دوره ی ابتدایی با توجه به اهداف دوره و اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از طریق جمع آوری، طبقه بندی، تحلیل و تفسیر اطلاعات برای تشریح وضعیت تلاش، پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در کلاس، مدرسه و خارج از آن (نظام مکمل و فوق برنامه) با اهداف زیر انجام می گیرد: ۱) اصلاح، بهبود و ارتقا فرآیند یاددهی_یادگیری در کلاس، مدرسه، مراکز مکمل مدرسه و خارج از آن به ویژه از طریق افزایش تعامل موثر و سازنده بین معلم و دانش آموز. ۲) شناسایی و پرورش استعداد ها، توانایی ها و علایق دانش آموزان با تکیه بر استعداد های برتر هر یک از آنان. ۳) توجه و کمک به رشد متعادل و همه جانبه شخصیت دانش آموزان. ۴) آگاه ساختن دانش آموز و اولیا وی از فرآیند پیشرفت تحصیلی_تربیتی و جلب مشارکت آنان برای بهبود عملکرد دانش آموز‌. ۵) ایجاد زمینه ی مناسب به منظور تقویت انگیزه ی يادگيری و پرورش استعداد های برتر دانش آموزان از جمله خلاقیت و نوآوری و ایجاد خود ارزیابی در دانش آموزان. ۶) تصمیم گیری در مورد ارتقا دانش آموزان به پایه ی بالاتر با حصول اطمینان از میزان تحقق اهداف آموزشی_تربیتی در چارچوب مقررات مربوط ۷) تولید اطلاعات برای ارزیابی، اصلاح و تقویت برنامه ها و روش های آموزشی تربیتی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar