در مورد ربط خیلی از بچه ها و حتی بسیاری از بزرگترها هم اشکال دارند پیشنهاد می کنم موارد زیر رعایت و کار شود ۱. آموزش صحیح و تکرار مداوم در آموزش باید تفاوت ربط با ه آخر را متوجه شوند می توان از مصداق ها استفاده کرد مثلا من به بچه ها میگم ربط مثل لباس ما می مونه همان طور که می تونیم لباس را در بیاریم ربط را هم می توانیم برداریم و کلمه تغییر نمی کند. اما ه آخر مثل اعضای بدن می مونه مثل دست و پا که نمی تونیم از خودمون جداش کنیم و اگر ه را برداریم کلمه تغییر می کند. ۲. گذاشتن ربط با رنگ قرمز در نگارش تاکید بر یک رنگ نویسی است. ما فقط در چند جا برای تاکید از رنگ قرمز استفاده می کنیم دقیقا جایی که جدا از کلمه است مثل (می، ای، ربط، ی میانجی) ۳. گذاشتن کد مثلا من همیشه کلمات ربط دار را با هم می گفتم و انگشتم را ۲ تا باز می کردم تا بچه ها اشتباه ننویسند. تاکید اساتید بر این است که تا جایی که ممکن است اجازه ندیم بچه ها اشتباه بنویسند. ۴. آزمایش ربط با گذاشتن (ام، ای) کلماتی که ه دارند با ام و ای معنی دارند اما بقیه نه مثلا نامه ام ساده ای معنی دارد اما اسبه ام کتابه ای معنی ندارد ۵. در نهایت اشکال دانش آموز توسط خودش اصلاح شود