پایه اول| گوش کن بگو به دوستانت بگو بگرد و پیدا کن مربوط به درس امروز و اما تکالیف که مبحث طولانی دارد و ما بنا بر شرایط و ویژگی دانش آموز تکالیفی جهت تثبیت ذهن به او می دهیم مثلا : پیدا کردن کلماتی که صدای اَ و َ دارند و دور آن ها خط بکشند . -: با خمیر بازی شکل صدای اَ و َ را درست کنند .و نیز کلمه های آب و بابا با شکل اَ و َ شکل سازی کنند . و یا با پنبه شکل ابر را درست کنند . – طریقه تشکیل ابر را نقاشی کنند اکنون فراگیر با توجه به تصویر ها اسم تصویر را می گوید و تشخیص می دهد که صدای اَ َ در کجای کلمه استفاده شده است و بعد از سوال و جواب خود دانش آموز به این نتیجه می رسد که اَ َ دو شکل دارد اَ اول برای اول کلمه و بخش و َ غیر اول که اول بخش یا اول کلمه نمی آید . مثال: معلم: این تصویر چیست ؟ شاگرد: اَبر م: صدای اول ش: اَ بعد فراگیر با ماژیک صدای اول را پررنگ می کند م: چون اَ اول کلمه اومده اسمش رت می گذاریم اَ اول م: این تصویر چییت ؟ ش: دَریا م: صدای اَ کجای کلمه شنیده می شود ش: در وسط کلمه و َ ؛را رنگ می کنند م: پس اول کلمه نیست چون اول نمی یاد اسمش را می گذاریم َ غیر اول و الی آخر پای تابلو ترکیب صامت و مصوت انجام میشه ب با َ می شه ب البته با یکبار و دوبار تمرین و تکرار انتظار آن را نداشته باشیم که یادگیری انجام شود پایه ی اول مستلزم تمرین و تکرار است کتاب ها را باز می کنند ابتدا اسم درس را دانش آموزان می گویند تا کنون دانش آموز از روی تابلو با توجه به تصویر و اکنون دانش آموز در کتاب با توجه به تصویر کتاب اسم درس را کشف می کنند تصویر خوانی انجام شده است سپس تصویرک ها بهتر است هر تصویرک را یک نفر بخواند متن درس خوانده می شود . یعنی دانش اموز با توجه به تصویرک ها کلمه های متن را می خواند بهتر است کار متن خوانی را داوطلب ها انجام دهند بعد ما اسم می بریم.. سپس حروف قرمز توسط خود بچه ها نام برده می شود و حروف روی خط پایین را خود بچه ها می خوانند ارزشیابی پایانی در روش تدریس نشانه اَ درس ابر کارت صامت مصوت ها را می پرسیم کارت کلمات که می توانند بخوانند کارت کلمات کلیدی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1