تدریس نشانه ش درس ۷ گوش شنوا تدریس نشانه ش در این تدریس چون شبیه نشانه س است با این تفاوت که ۳ نقطه روی نشانه دارد بچه ها زیاد مشکل نخواند داشت مثل تدریس های قبلی برای ایجاد انگیزه از فلش کارتها واسباب بازی های بچه برای استفاده می کنیم همانطور که قبلا گفته شد سعی کنید مدرسه را با سلف سرویس اشتباه نگیرید وزیاد دانش اموزان وخانواده ها را درگیر پخت وپز وغذا برای هر نشانه نکنید ولی من خودم در سال یک یا دوبار از این روش برای تنوع هم که شده استفاده می کنم ودراین درس برای بچه ها آش نذری که به کمک خانواده ها درست شده قبل از شروع تدریس با دیگ اَش سر کلاس حاضر می شوم وبه همه انها یک.کاسه اش نذری داده تا بخورند والبته کلمه وتصویر اش را یا با فلش کارت ویا با پاورپوینت روی تخته هوشمند کلاس نشان می دهم و یکی مهارتهای زندگی وحرمت گذاشتن به اعقاید اسلامی یعنی نذری را هم در هنگام تدریس گوشزد کرده بعد از خوردن اش از انها سوال می شود خوب بچه های گلم چه چیزی خوردین بچه ها همه می گویند آش توجه انهارا روی نشانه وصدا ش ش ش ش جلب کرده وطبق تدریس های گذشته اول تصویر ها واسباب بازی ها را نشان داده و از انها می خواهیم جایگاه این یا نشانه را در اول و وسط واخر معلوم کنند در مرحله بعد تصویر ها را همراه با اسم شان که این نشانه به صورت برجسته ورنگ قرمز نوشته شده نشان داده تا دانش اموز خودش به این درک برسد که این نشانه نیز دو.شکلی است ودرداول و وسط به یک شکل ودر اخر هم هم به یک شکل دیگر امده واینجا در این مرحله نام انها را مشخص می کنیم ناخدا گاه درداین زمان از سال خود بچه ها خواهند گفت که به نشانه ای که اول و وسط کلمه,می اید ش غیر اخر و نشانه ی که در اخر کلمه می اید ش اخر می گویند پس خودشان خواهند گفت که این نشانه نیز دوشکلی است ومعلم نقش راهنما وهدایتگر را باید داشته باشد سپس یا توجه به داستان نشانه ش که البته برای همه ی این نشانه ها اجرا می کنیم قرار است این نشانه را با قطار شهرک الفبا به شهرک الفبا منتقل کنیم من خودم قطار شهرک الفبا را در کلاسم هر ساله نصب می کنم وبا اجرای نمادین وصدای قطار که بچه ها ان را اجرا می کنند با همراهی معلم نشانه ی مورد نظر را به شهرک که همان جدول الفبا است در جایگاه وخانه ی خودش قرار می دهیم داستان نشانه ش وشعرش را میگوییم