⁉️علل
#جاانداختن حروف یا کلمات در املا
اگر دانش آموزی جا می ماند و یا حروف را جا می اندازد حتما اول او را از نظر
#دقت شنیداری تست کنید.(سپس به سراغ
#حافظه شنیداری بروید)
🌱 برای
#تست دقت شنیداری , یک قوطی کبریت بردارید داخل آن چند تا نخود بریزید , چشم دانش آموز را ببندید و
#پشت سر او بایستید, حالا با
#تکان دادن قوطی صدا تولید کنید و بگویید او با اشاره دست بگوید صدا از کدام
#طرف می آید. جای قوطی را
#عوض کنید و بخواهید باز مشخص کند صدا از کدام طرف می آید.
🌱یک
#نوار (ویس)از صداهای مختلف پر کنید بعد برای او بگذارید و بخواهید بگوید که صدایی که می شنود
#صدای چیست.
حالا اگر او قادر به تشخیص درست نبود , ابتدا اورا نزد
#پزشک برده تا از نظر فیزیولوژیکی گوش او را
#بررسی کند. اگر موردی نبود باید به او کمک کنیم تا
#دقت شنیداری خورا
#تقویت کند.
🌱اورا به محیط های مختلف مثل باغ , پارک ببرید و بخواهید خوب گوش کند و صداهای
#مختلف را که میشنود نام ببرد.
🌱با ضربه
#دست ریتمی روی میز ایجاد کنید و بخواهید او با دست زدن ریتم را برای شما
#تکرار کند .
🌱نوار بخوانیم درس هنر را بگذارید و بخواهید
#سرودهای کتاب را با
#ریتم تکرار کند.
🌱وقتی وارد کلاس می شوید به در ریتمیک بزنید و بخواهید آنها با دست زدن ریتم را برای شما
#اجرا کنند.
🌱با لیوان هایی که به اندازه های مختلف آب شده اند بخواهید یک سرود را بخواند و آهنگ آن را با
#ضربه به لیوانها تولید کند . بایک
#مداد به لیوانها ضربه بزند