پایه اول|
#ریاضی
#تم3
#صفحه19
اهداف
بیان تعداد اشیاء هر دسته بدون شمارش.
درک مفهوم اضافه کردن دو شیء به اشیاء دیگر به صورت انتزاعی.
توانایی استدلال کردن در مورد پیدا کردن جواب با استفاده از واژه اضافه کردن.
روش تدریس:👌👌👌👌👌
* به دانشآموزان تعدادی چینه، دکمه یا لوبیا بدهید و از آنها بخواهید به عنوان نمونه 2 لوبیا را در یک طرف قرار دهند سپس از آنها بپرسد که اگر 2 لوبیای دیگر به آن اضافه کنیم در مجموع چند لوبیا میشود؟ صحت پاسخ آنها را با اضافه کردن 2 لوبیا آزمایش کنید و توجه داشته باشید که در مرحله آزمایش نباید از ابتدا شروع به شمردن لوبیاها نکنند.
حال از دانشآموزان بخواهید به صفحه آغازین بخش برگردند و از آنها بپرسید که اگر به عنوان نمونه اگر 2 اتوبوس دیگر به این تصویر اضافه شود چند اتوبوس دیده میشود؟ از این دست سؤالات میتواند به دانشآموزان در درک بهتر مفاهیم این قسمت کمک کند..
* حال به صفحه 19 کتاب برگردید و از دانشآموزان بخواهید که این فعالیت را انجام دهند. توجه داشته باشید که دانشآموزان صحت بیانشان را با لوبیا یا چینه آزمایش کنند. در انتهای تمرین الگویابی را انجام دهند. توصیههای آموزشی:👇👇🌸🌸
تفاوت فعالیت این صفحه با فعالیت صفحه 16 در آن است که در این صفحه دانشآموزان باید از تصویر ذهنی خود استفاده کنند و بدون کشیدن شکل 2 تا بعد از تعدادی را که میبینند، بیان کنند.
برای پیدا کردن 2 تا بعد از عدد 3 باید بشمارند 4 و 5 . پس پاسخ 5 میشود. نیازی به شمارش از ابتدا نیست.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه