⬅️ بخش سوم ،توصیه های مهم برای دانش آموزان مضطرب 💯 تفکر مثبت و حل مشکل را الگوسازی کنید. تفکر منفی به نوع ادراک استرس مربوط می‌شود. اگر تفکر شما مثبت و حل مشکل را الگوسازی کنید، به‌صورت مستقیم دارید به دانش آموزان آموزش می‌دهید که چگونه در مورد رویدادهای استرس‌زا فکر کنند و چگونه در مورد ارتکاب اشتباه احساس می‌کنند، و چگونه باید آن‌ها را اصلاح کنند. دانش آموزان دارای اضطراب شدید و کناره‌گیر، در حل مشکل و یا استفاده از راهبردهای مقابله‌ای مشارکت نمی‌کنند. درباره احساسات خودتان در موقعیت‌هایی که از نظر هیجانی مشکل‌زا هستند، گفتگو کنید، چون دانش‌آموز هم‌زبان گفتگو درباره آن را دارد. تنها یک چیز را در یک زمان آموزش دهید و الگوسازی کنید. تفکر، رفتارهای مقابله‌ای و تکنیک‌های مدیریت استرس را طرح‌ریزی کنید. جدی بودن شدید در حین صحبت کردن با صدای بلند، آموزش مهمی است. سخنرانی نکنید. بر عمل کردن و بازی نقش تأکید کنید. 💯 خواندن داستان‌ها به دانش‌آموز در مدیریت استرس کمک می‌کند. یک داستان خوب نه تنها دربارۀ استرس توضیح می‌دهد، بلکه به دانش‌آموز می‌گوید که چگونه با آن روبه‌رو شود، چه فعالیت‌هایی باید انجام دهد. بهترین داستان‌ها به دانش‌آموز می‌گویند که استرس چیست، چگونه دربارۀ آن فکر کند و در برابر آن چه‌کاری انجام دهد. اگر نمی‌توانید داستانی را بیابید که با مشکل دانش‌آموز همخوانی داشته باشد، چیزی بنویسید. 💯تبادلات نوشتاری. وقتی‌که دانش‌آموز می‌تواند بخواند، شما می‌توانید  به‌جای گفتگو با دانش‌آموز که باعث افزایش اضطراب و توقف تفکر می‌شود، از تبادلات نوشتاری استفاده کنید. وقتی یک دانش‌آموز بزرگ‌تر، آشفته و غیرقابل‌کنترل است، از او بخواهید تا بحث‌ها یا سؤالاتش را بنویسید. سپس شما می‌توانید جوابتان را بنویسید. در برابر یک دانش‌آموز کوچک‌تر، از کودک بخواهید آنچه او را برآشفته ساخته است، به تصویر بکشد. شما در پاسخ یک راه‌حل ترسیم کنید. همچنین می‌توانید از کارت‌های استرس استفاده کنید. بر روی کارت، راهبردی را که کودک بر اساس آن عمل می‌کند بنویسید (یا یک تصویر رسم کنید)، و سپس آن را به‌عنوان یک یادآور دیداری، روی میز بگذارید. در انتهای روز، دانش‌آموز را در مورد چگونه سپری شدن روز یا اگر دانش‌آموز یک روزِ ناقص داشت، با انتقادهای اضافی او را بمباران نکنید. @madrese_yar