📌درمان اختلال روان خوانی دانش آموز 1- از ترکیب نشانه ها با صداها غافل نشوید . اگر بچه ها ترکیب صداها و حروف همان چند درس اول را خوب یاد بگیرند بقیه ی صداها را زودترکیب کرده می خوانند و می نویسند 2- هر روز کلمات مختلفی حد اقل سه کلمه برای کودکتان در دفتری بنویسید و از او بخواهید تا کلمات را صداکشی نماید 3- بر عکس عبارت بالا کلماتی را به صورت صداکشی شده  بنویسید.( صدای هر کلمه را  داخل دایره گذاشته و از نوآموز بخواهید کامل کلمه را بنویسد) 4-با نشانه ها و حروف خوانده شده کلمات جدیدی بسازید و بخش های هر کلمه را به صورت جدا نوشته واز فراگیر بخواهید کامل کلمه را با صدای بلند بخواند و بنویسد. 5- بر خلاف عبارت 3 این بار کلماتی را نوشته و از فراگیر بخواهید آنها را بخش کند. 6- در ابتدا به سراغ کلمات ساده رفته حروف و صداهای آن را جابجابنویسید و از کودکتان بخواهید با آنها کلمه بسازد 7-با دادن کلمه با کودک جمله سازی تمرین کنید 8- با دادن کلمات نامرتب از کودک بخواهید جمله ای مرتب و با معنی بنویسد 9- یک یا دوجمله به کودکتان بدهید . مخصوصا جمله ی دوم را ناتمام بگذارید و از کودک بخواهید با ادامه دادن مثلا دوجمله ی دیگر نوشته را کامل کند 10- از کودکتان بخواهید با صدای بلند بخواند و بنویسد در حدی که خودش صدایش را بشنود.