🅾ارتباطات مفهومی ریاضی
مفاهيم رياضی درارتباط با يکديگرندو شناخت اين ارتباطات،درک ويادگيری مفاهيم راعميق تر میسازد. بنابراين درآموزش
موارد زير بايد رعايت شوند.
١ــ پيوندهای مفهومی و مهارتی ميان ايدههای رياضی شناسايی و ارائه شوند.
٢ــ ارتباطات ميان نمايش های چندگانه از يک ايده رياضی درک و برقرار شود.
٣ــ تناظر ميان روش ها و رويه ها برای حل مسائل مشابه رياضی درک شوند.
٤ــ پيوندهای ايده های مختلف رياضی و کيفيت ساخته شدن ايدههای مرتبط با هم، در تشکيل يک کل يکپارچه استفاده شود.
٥ــ با استفاده از ارتباطات مفهومی بين مفاهيم رياضی وغير رياضی، موقعيت ها و
وضعيت های واقعی را مورد تجزيه و تحليل
قرار داده و در موارد مناسب مدلسازی کند.
٦ــ از مفاهيم و روش های يک حوزه از رياضی برای حل مسائل حوزه های ديگر رياضی استفاده کند.