🅾ارتباطات مفهومی ریاضی مفاهيم رياضی درارتباط با يکديگرندو شناخت اين ارتباطات،درک ويادگيری مفاهيم راعميق تر میسازد. بنابراين درآموزش موارد زير بايد رعايت شوند. ١ــ پيوندهای مفهومی و مهارتی ميان ايدههای رياضی شناسايی و ارائه شوند. ٢ــ ارتباطات ميان نمايش های چندگانه از يک ايده رياضی درک و برقرار شود. ٣ــ تناظر ميان روش ها و رويه ها برای حل مسائل مشابه رياضی درک شوند. ٤ــ پيوندهای ايده های مختلف رياضی و کيفيت ساخته شدن ايدههای مرتبط با هم، در تشکيل يک کل يکپارچه استفاده شود. ٥ــ با استفاده از ارتباطات مفهومی بين مفاهيم رياضی وغير رياضی، موقعيت ها و وضعيت های واقعی را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و در موارد مناسب مدلسازی کند. ٦ــ از مفاهيم و روش های يک حوزه از رياضی برای حل مسائل حوزه های ديگر رياضی استفاده کند.