این کلیپ تبلیغاتی کوتاه، راهبرد کلان ایالات متحده در حوزه ی قدرت نرم است؛ یعنی تمام دستاوردهای واقعی یک کشور و ملت "بی ارزش" تلقی و به کنار گذاشته می شود تا گاز زدن یک پیتزا تبدیل به "ارزش" شود، میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در این تبلیغ تجاری که مربوط به شرکت آمریکایی "پیتزا هات" است، رسمأ به دلیل اینکه مردم کشورش را به عنوان مشتریان یک برند آمریکایی عرضه کرده، قهرمان نامیده می شود. حدود سی سال از فروپاشی شوروی گذشته اما این راهبرد همچنان ادامه دارد: ابزارهای واقعی قدرت یک کشور را بگیر؛ مک دونالد و استارباکس و پیتزا هات و اپل بده... منظور برخی دوستان از " زندگی نرمال" دقیقا همین است...
#عموفیدل
✅
تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032