💠 اگر در عرصه های اجتماعی، نظریه پردازی دینی نکنیم، همچنان گرفتار نظریات غربی خواهیم بود 🔻نظريه‌پردازى سياسى و نظريه‌پردازى در همه‌ى جريانهاى اداره‌ى يك ملت و يك كشور در نظام اسلامى به‌عهده‌ى است. آن كسانى مى‌توانند در باب ، در باب ، در باب مسائل و ، در باب و مسائل فراوان ديگر را ارائه بدهند كه باشند و دين را بشناسند. 🔻اگر جاى اين نظريه‌پردازى پر نشد، اگر علماى دين اين كار را نكردند، ، نظريه‌هاى غير دينى، نظريه‌هاى مادى جاى آنها را پر خواهد كرد. 🔻هيچ نظامى، هيچ مجموعه‌اى در نمى‌تواند مديريت كند؛ يك نظام مديريتى ديگرى، يك نظام اقتصادى ديگرى، يك نظام سياسى ديگرى كه ساخته و پرداخته‌ى اذهان مادى است، مى‌آيد جايگزين مى‌شود؛ همچنان كه در آن مواردى كه اين خلأها محسوس شد و وجود داشت، اين اتفاق افتاد. 🔻اينكه بنده درباره‌ى در دانشگاه‌ها و خطر اين دانشهاى هشدار دادم - هم به دانشگاه‌ها، هم به مسئولان - به خاطر همين است. اين علوم انسانى‌اى كه امروز رائج است، محتواهائى دارد كه ماهيتاً معارض و مخالف با حركت اسلامى و نظام اسلامى است؛ متكى بر ديگرى است؛ حرف ديگرى دارد، هدف ديگرى دارد. 🔻وقتى اينها رائج شد، بر اساس آنها مى‌شوند؛ همين مديران مى‌آيند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد كشور، در رأس مسائل سياسى داخلى، خارجى، امنيت، غيره و غيره قرار مى‌گيرند. 🔻 و علماى دين پشتوانه‌هائى هستند كه موظفند را در اين زمينه از بيرون بكشند، مشخص كنند، آنها را در اختيار بگذارند، براى ، براى زمينه‌سازى‌هاى گوناگون. 🔻پس نظام اسلامى پشتوانه‌اش علماى دين و علماى صاحب‌نظر و نظريات اسلامى است؛ لذا نظام موظف به حمايت از حوزه‌هاى علميه است، چون اوست. 📚بيانات در ديدار طلاب، فضلا و اساتيد حوزه علميه قم، 29/7/1389. 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi