💢《نیازسازی》عامل بزرگ کنندهی سلبریتیها
⭕️ یک مادر میلیونها تومان هزینه میکند تا دخترش را ببرد که «تتلو» فقط یک بار اورا بغل کند؛ یعنی حس نیاز این دختر به این بغل کردن برای خودش و مادرش یک امر «واقعی» است!
⭕️ پیگیری مداوم فتوبالیستها توسط مردم یعنی حس نیاز میلیونها نفر برای دیدن و اطلاع از زندگی فوتبالیستهای لیگ جزیره؛ واقعی تر از نیاز آنها برای کسب اطلاع از یک شخصیت تاریخی و افکارش مانند ابن سیناست.
⭕️ هیجان کسب اطلاعات خصوصی از زندگی این افراد را نباید دست کم گرفت.
⭕️ در مقابل چه هیجانی از کسب اطلاعات در مورد زندگی کسی مثل پروفسور سمیعی داریم؟ یا اصلا مگر چنین شخصی اطلاعات خصوصی خود و علائقاش را و عشق هایش(؟!؟) را و روابطش را با مردم به اشتراک میگذارد؟
⭕️ پس طبیعی است کسی تا کارش به گرفتن وقت از پروفسور سمیعی برای جراحی نیافتد؛ صفحهی او در ویکیپدیا را باز نکند!
⭕️ با این حساب جایگاه دانشمندان سایر علوم طبیعی مثل ریاضیات و فیزیک و قطعا علوم انسانی مثل فلسفه در سبدِ نیازمندیهای مردم مشخص است.
⭕️ همچنین نباید مساله «کراش زدن» و خیال پردازیهای فانتزی را فراموش کرد که متاسفانه انسان معاصر و نسل جدید به آن اعتیاد پیدا کرده است.
❌ پ.ن: این که این نیاز ها توسط «نیاز سازی»های کاذب توسط اربابان رسانهای جهان انجام شده است؛ برهیچ انسان آگاهی پوشیده نیست. اما قطعا برای این نیازسازی از سلایق، غرایز و روحیههای انسانی استفاده کردهاند.
✍️حسین خانی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#سلبریتی
#حجاب
#رسانه
#سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔
@savad_rasaneh