💢《نیازسازی》عامل بزرگ کننده‌ی سلبریتی‌ها ⭕️ یک مادر میلیون‌ها تومان هزینه می‌کند تا دخترش را ببرد که «تتلو» فقط یک بار اورا بغل کند؛ یعنی حس نیاز این دختر به این بغل کردن برای خودش و مادرش یک امر «واقعی» است! ⭕️ پی‌گیری مداوم فتوبالیست‌ها توسط مردم یعنی حس نیاز میلیون‌ها نفر برای دیدن و اطلاع از زندگی فوتبالیست‌های لیگ جزیره؛ واقعی تر از نیاز آن‌ها برای کسب اطلاع از یک شخصیت تاریخی و افکارش مانند ابن سیناست. ⭕️ هیجان کسب اطلاعات خصوصی از زندگی این افراد را نباید دست کم گرفت. ⭕️ در مقابل چه هیجانی از کسب اطلاعات در مورد زندگی کسی مثل پروفسور سمیعی داریم؟ یا اصلا مگر چنین شخصی اطلاعات خصوصی خود و علائق‌اش را و عشق هایش(؟!؟) را و روابطش را با مردم به اشتراک می‌گذارد؟ ⭕️ پس طبیعی است کسی تا کارش به گرفتن وقت از پروفسور سمیعی برای جراحی نیافتد؛ صفحه‌ی او در ویکی‌پدیا را باز نکند! ⭕️ با این حساب جایگاه دانشمندان سایر علوم طبیعی مثل ریاضیات و فیزیک و قطعا علوم انسانی مثل فلسفه در سبدِ نیازمندی‌های مردم مشخص است. ⭕️ همچنین نباید مساله «کراش زدن» و خیال پردازیهای فانتزی را فراموش کرد که متاسفانه انسان معاصر و نسل جدید به آن اعتیاد پیدا کرده است. ❌ پ.ن: این که این نیاز ها توسط «نیاز سازی»‌های کاذب توسط اربابان رسانه‌ای جهان انجام شده است؛ برهیچ انسان آگاهی پوشیده نیست. اما قطعا برای این نیازسازی از سلایق، غرایز و روحیه‌های انسانی استفاده کرده‌اند. ✍️حسین خانی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh