#بوکه
#جریان_نفوذ
استانداردهای چند گانه=بدون استاندارد
👈پرده ی اول: مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهلسنت زاهدان در خطبههای نماز جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ خواستار برگزاری رفراندوم با حضور ناظران بینالمللی برای تغییر سیاستها بر اساس خواستههای مردم شد و از حوزههای علمیه قم و مسئولان کشور خواست صدای مردمی را که پنجاه روز است در میدان اعتراضات حضور دارند، بشنوند.
👈پرده ی دوم: مولوی عبدالحمید در مورد قانون اساسی :
قانون اساسی وحی آسمانی نیست، بلکه توسط بندگان تهیه و تنظیم شدهاست. در این قانون مواردی وجود دارند که نیاز به تغییر و تجدیدنظر دارند؛ لذا قانون ممنوعیت کاندیداتوری اهل سنت برای ریاستجمهوری باید تغییر پیدا کند.
✍ پایگاه اطلاعرسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید. ۲۰۱۷-۰۴-۲۱. دریافتشده در ۲۰۲۰-۱۰-۲۸.
👈پرده ی سوم:
📒ابویعلی محمد حسین بن فراء، الاحکام السلطانیه، ص 24
سه راه برای انعقاد امامت:
1.انتخاب اهل حل و عقد
2.جانشین ساختن امام قبلی
3.استیلاء و زور و غلبه که در این صورت حتی به بیعت هم نیازی نیست.
💡
#پی_نوشت:
ذکر چند نکته کفایت می کند؛
°در هیچ کدام موارد مشروعیت حاکم حتی در نظر
#اهل_سنت"" همه پرسی ذکر نشده است.بلکه در دومورد به اعتبار حداقلی" رأی گیری" یا عدم اعتبار آن اشاره شده است.
غیر از حتمی بودن رسمیّت تشیّع و مبانی آن در این کشور، مولوی عبدالحمید "همه پرسی" را با استناد به کدام مرجع و یا منبع قابل اسناد شرعی و قانونی حتی از درون مذهب خودشان مطرح کرده است¿¡¿¡¿
°اگر این حکومت از نظر شما مشروع نیست؛ چگونه تصدّی گری در نهاد حکومتی آن را خواستار شدید؟
°اگر اکثریت آراء ملاک شما است، با صرف نظر از روز 12 فروردین 1358؛ از میزان مشارکت مردمی در راهپیمایی ها و انتخابات مطلع نیستید!!!!
°مذهب شیعه با نظام مندی دقیق فقهی که یکی از یادگاری های امامان دوازده گانه علیهم السلام برای آن هاست منتسبین به خود را در حقوق و وظایف به طور معیّن در قبال غیر و خود به ویژه در موقعیّت های خاص راهنمایی می کند و از این جهت تکلیف آنان مشخص است؛
امّاصرفاً جهت مشخص شدن تکلیف شما در مورد
#جمعه_خونین (در کلام خودتان) با مراجعه به کتب مربوط
#اهل_سنت کسب تکلیف کنید و شاهد بی استانداردی دیگری باشید.
👇 متن نظر ابویعلی و استادش در واقعه ی مشابه ای که عبدالحمید ادعای آن را دارد.
🚨
#در_امتداد_تاریخ
#انجمن_تاریخ_جامعه_الزهرا
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j