اثرات اقتصادی تهدید حوثی ها در دریای عرب: ما آنها را دست کم گرفتیم
تهدید حوثی ها برای گسترش حملات به خطوط کشتیرانی در منطقه دریای عرب و همچنین در کشورهای آفریقایی، پیامدهای اقتصادی دارد. به عنوان مثال، شرکت کشتیرانی زیم دیروز اعلام کرد که اقدامات احتیاطی عملیاتی را انجام می دهد و خطوط حمل و نقل خود را تغییر می دهد. این شرکت در اطلاعیهای غیرعادی که منتشر کرد، توضیح میدهد که این تغییرات ناشی از خطری است که بر عبور ایمن کشتیها در دریای عرب و دریای سرخ تأثیر میگذارد و حداقل در حال حاضر، این تغییرات موقتی هستند. این تغییرات ممکن است زمان دریانوردی کشتی های آن را افزایش دهد
حتی قبل از گزارش زیم، مقامات امنیتی و کشتیرانی اسقاطیل هشدار دادند که تهدید حوثیها میتواند کشتیهایی را که میخواهند از طریق دریای سرخ به اسقاطیل برسند مجبور به تغییر مسیر و دور زدن کل قاره آفریقا کند. این وضعیت جدا از تاخیر و طولانی شدن زمان دریانوردی، ممکن است حق بیمه پرداختی شرکت های کشتیرانی به شرکت های بیمه را گران کند. منابع در صنعت کشتیرانی تخمین می زنند که حتی در سناریویی که شرکت های بیمه حق بیمه ها را افزایش می دهند، این افزایش ها در ارزش کالاهایی که کشتی ها حمل می کنند جذب می شود. یک مقام صنعتی گفت: در کشتیای که ۱۵۰۰۰ کانتینر و کالای حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلاری حمل میکند، افزایش حق بیمه قابل تحمل است و حاد نیست.
در حالی که شلیک موشک به سمت اسقاطیل یک حمله نظامی و نقض حاکمیت برای همه مقاصد است، حملاتی که کشتی هایی را هدف قرار می دهند که از خطوط کشتیرانی بین المللی استفاده می کنند و تهدید به گسترش آنها به عنوان اقدامات تروریستی تلقی می شود که تجارت دریایی کل جهان را تهدید می کند و فقط مشکل اسقاطیل نیست
محقق اسقاطیلی: در اینجا جسارت، عزم و تمایل برای ریسک کردن وجود دارد و احساس این است که آنها چیزی برای از دست دادن ندارند و جلوگیری از آنها دشوار است.. این محقق اسقاطیلی حملات حوثیها به اسقاطیل را با مذاکراتی که با عربستان سعودی برای دستیابی به توافق آتشبس انجام میدهند مرتبط میداند و میگوید: شلیک موشک به اسقاطیل و تروریسم (باباته) علیه کشتیها میتواند با نشان دادن تواناییهای نظامی در مذاکرات با عربستان سعودی به آنها خدمت کند. او یک بازیگر بین المللی و قدرتمند است و این ممکن است به ایجاد بازدارندگی علیه سعودی ها نیز کمک کند.