انحصارطلبی اسنپ صدای رانندگان را درآورد
🔹یک سامانه هوشمند تاکسی اینترنتی به جای ایجاد راهکارهای هوشمندانه و تشویقی برای ترغیب راننده به قبول درخواست، به راهکارهای تنبیهی برای رانندگان روی آورده و عملا بعضی رانندگان همکار خود را تهدید میکند.
🔹موضوع انحصارطلبی، بارها از سوی استارتاپها مطرح شده و علاوه بر بروز بحث و جدلهای فراوان در شبکههای اجتماعی، موجب شده تا مراجع ذیصلاح نیز به آنها رسیدگی کنند.
🔹این موضوع به اعتقاد برخی حقوقدانان، کاملا مغایر با قسمت الف ماده ۴۵ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بود و یک اقدام ضد رقابتی محسوب میشد و به علت همین اعتراضات و جو منفی که علیه شرکت به وجود آمد، این دستور و دخالت نرم افزاری اسنپ در تلفن همراه رانندگان لغو شد.
🔹این مجموعه به جای ایجاد راهکارهای هوشمندانه و تشویقی برای ترغیب راننده به قبول درخواست، به راهکارهای تنبیهی برای رانندگان روی آورده و عملا بعضی رانندگان همکار خود را تهدید میکند که اگر از حق انتخاب خود برای قبول یا رد درخواست سفر استفاده کنید، درخواست کمتری دریافت میکنید.