عنوان جلد این هفته اکونومیست «پایان رسانه های اجتماعی» است و بیستمین سالگرد تأسیس فیس بوک در 4 فوریه است. شبکه های اجتماعی نحوه تعامل مردم با اینترنت است. فیس بوک بیش از 3 میلیارد کاربر دارد. برنامه های اجتماعی تقریباً نیمی از زمان استفاده از صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه را اشغال می کنند که به نوبه خود بیش از یک چهارم ساعات بیداری ما را اشغال می کند. آنها 40٪ بیشتر از سال 2020 زمانی که جهان آنلاین شد طول می کشد. امروزه رسانه های اجتماعی نه تنها سرگرمی هستند، بلکه بوته ای برای بحث های آنلاین و منجنیقی برای مبارزات سیاسی هستند. تحلیلگران اکونومیست معتقدند که مردم شروع به دور شدن از شبکه های اجتماعی و روی آوردن به پیام رسان ها کرده اند. تمایل آمریکایی ها برای مستندسازی زندگی خود به صورت آنلاین از 40 درصد به 28 درصد از سال 2020 کاهش یافته است. بحث به سمت پلتفرم های بسته مانند واتس اپ و تلگرام پیش می رود. پلتفرم‌های خبری باز نیز محبوبیت خود را از دست می‌دهند و تمرکز جامعه به گروه‌ها/کانال‌های خصوصی و حتی خصوصی در پیام‌رسان‌ها تغییر می‌کند. ✨@tebeslami_ir