😔مدتی است که محتوای برخی تیزرهای تبلیغاتی تلویزیون در رسانهها مورد انتقاد است.
😳مثلاً تبلیغ آدامسی که باعث میشود خواب آلودگی از بین برود و برای اینکه به بیننده ثابت کند این قضیه اتفاق میافتد، رانندهای را نشان میدهد که خوابش میآید و بعد از خوردن این آدامس خواب از سرش میپرد.
😏 آن هم بهخاطر داشتن مقداری کافئین در آدامس که البته به گفته سازندگان آگهی مورد تأیید وزارت بهداشت هم هست.
👈این در حالی است که راهنمایی و رانندگی از مردم بارها درخواست کرده است که به علت آمار بالای تصادفات بر اثر خواب آلودگی از رانندگی در این شرایط خودداری کنند.
💢شاید این دست آگهیها فقط منحصر به صداوسیما نباشد و حتی در مجلات و روزنامهها هم باشد اما وقتی از رسانه ملی پخش شود در نظر مردم کالایی است بیعیب ونقص که میتوان به آن اعتماد کرد.
درست است که آگهی تبلیغات برای رسانه مهم است و حتی برخی از رسانهها حیاتشان فقط به آگهی متکی است،
⚠️نکته:
اما چرا رسانه ملی با وجود اینکه بودجهاش حتی نسبت به وزارتخانهای مثل فرهنگ و ارشاد اسلامی بالاتر است و رقمی معادل ۱۵۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، اما به هر نوع آگهی تن میدهد؟
تیزرهایی که اگر یک ماه هر شب در یک برنامه خوب و پربیننده تلویزیونی پخش شود رقمی معادل یک میلیارد تومان یا حتی بیشتر برای رسانه ملی سودآوری میکند.
https://eitaa.com/foroshgaheslami14